کد خبر: ۸۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۷
جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خواستار شد؛
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواست تا تدابیر لازم جهت حمایت از آسیب دیدگانِ اقتصادیِ ویروس کرونا را اتخاذ کند.

ضرورت حمایت از آسیب‌دیدگان اقتصادی ویروس کرونا توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران قوابه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در بخشی از این نامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم آمده است: امروز متاسفانه به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور فشار بر اقشار پایین جامعه مضاعف گردیده است. شیوع غیر منتظره این ویروس در آستانه عید نوروز، در زمانی که طبق معمول اوج فعالیت‌های اقتصادی است، موجب شده بسیاری از افرادی که چشم به درآمدهای شب عید دوخته بودند با مشکل جدی در وضعیت معیشتی خود مواجه شوند.

در ادامه تاکید شده است: رانندگان تاکسی، پیک موتوری‌ها، کارگران ساختمانی، کارگران خدماتی، دست فروشان و ... که همه از دهک‌های پایین جامعه‌اند، اکثرا مستاجر می‌باشند و در حاشیه شهرها و مناطق ضعیف شهرهای بزرگ سکونت دارند. اینها اصلی ترین آسیب خوردگان ویروس کرونا هستند. این اقشار که به واسطه کرونا تقریبا از کار بیکار شده‌‌اند و دیگر درآمدی برای پرداخت هزینه‌های زندگی شان ندارند، کاملا برای ادامه زندگی خود مستاصل شده‌اند.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در بخش دیگری از این نامه خواستار توجه به این اقشار شد و تاکید کرد: اگر پیش از وقوع حادثه تدبیری برای حل این مشکلات اتخاذ گردد، می تواند هزینه های فراوانی را از دوش نظام بردارد و همچنین درد محرومان جامعه را دوا بخشد هدف اصلی تشکیل شورای عالی اقتصادی سران قوا نیز از ابتدا همین بوده‌است که با اتخاذ سیاست های کارشناسی شده مناسب ، مشکلات اقتصادی را از پیش روی مردم بردارد.

این اتحادیه دانشجویی در بخشی از این نامه ضمن مطرح کردن انتقاداتی تصریح کرد: با توجه به مسائل پیش آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا فرصت مغتنمی است که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از اختیارات خود استفاده کند و اقدام به گشودن گره های اقتصادی مردم کند. در همین راستا جنبش عدالتخواه دانشجویی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تقاضا دارد که یکی از سه راهکار پیشنهادی موجود را برای کمک به این طبقهِ سفلیِ جامعه اتخاذ نماید.

گفتنی است راهکارهای ارائه شده جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح زیر است:

۱. با توجه به پایگاه‌های اطلاعاتی وزارت رفاه و توانایی این وزارت در هدفگیری اقشار محروم جامعه، علی‌الخصوص ۳ دهک پایین کلان‌شهرها و شهرهای اطراف آنها، پیشنهاد می‌گردد که دولت به هرکدام از این افراد مبلغی را به عنوان یارانه حمایتی در این ۳،۲ ماه درگیری کشور با مسئله کرونا پرداخت نماید. این اقدام در دولت نهم نیز مسبوق به سابقه بوده‌است.

۲. دولت می‌تواند پس از شناسایی خانوارهای آسیب پذیر به هر خانوار مبلغی را به صورت وام قرض الحسنه با باز پرداخت ۶ ماهه تا یکساله اعطا کند.

۳. علاوه بر موارد فوق دولت میتواند در قالب کارت رفاه ، کالاهای اساسی مورد نیاز سه دهک پایین را برای آنها تامین کند.

در ادامه این نامه آمده است: سایر تدابیر اتخاذ شده توسط دولت نظیر استمهال وام‌های بانکی و یا اعطای معافیت مالیاتی موقت، بیشتر کمک به دهک های بالاتر اقتصادی است چرا که اکثر صنوف ذکر شده چندان توانایی دریافت وام بانکی را ندارند و علاوه بر آن اکثرا مشمول مالیات نمی‌باشند ؛ لذا به نظر می رسد سیاست های اتخاذ شده توسط دولت برای حمایت از مردم نمی‌تواند کمک چندانی به سه دهک پایین جامعه بکند. در نتیجه ضرورت حمایت دولت از این دهک‌های پایین ، علی رغم تدابیر اتخاذ شده، همچنان احساس می‌گردد.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایان از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواست تا تدابیر لازم جهت حمایت از آسیب دیدگانِ اقتصادیِ ویروس کرونا را اتخاذ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: