کد خبر: ۸۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۰۸
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اجاره خانه‌ شخصی به مسافران در مشهد ممنوع است و خانه‌های شخصی مسافرپذیر در مشهد شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

گردشگری: اجاره دادن خانه‌ به مسافران در مشهد ممنوع استبه گزارش خبرداغ ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اجاره خانه‌ شخصی به مسافران در مشهد ممنوع است و خانه‌های شخصی مسافرپذیر در مشهد شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

یوسف بیدخوری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه‌های شخصی که به صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر در کلانشهر مشهد نمایند با توجه به شیوع بیماری کرونا و حساسیت و اهمیت موضوع، شناسایی و با مالکان آن بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در این استان، اسکان مسافران در واحدهای غیر رسمی از جمله مدارس، کمپ‌ها و زائرسراهای‌ دولتی ممنوع شده و فقط اقامت در واحدهای رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر آن هم با الزام رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان‌پذیر است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تیم‌های بازرسی این اداره کل با کنترل بیشتر اوضاع، خانه‌های شخصی را که اقدام به اسکان مسافر در این شرایط می‌کنند شناسایی و با معرفی آنها به اداره اماکن نیروی انتظامی نسبت به پلمب و برخورد با مالک اقدام می‌نمایند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد و تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: