کد خبر: ۸۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
تعداد بازدید: ۳۰۴
یک نماینده مجلس گفت: همکاری مخصوصا در شهرهای بزرگ بیشتر است و خطر را بیشتر درک کردند و همکاریشان خوب بوده و قابل قبول است. در شهرهای کوچک و دور افتاده مسائل گفته شده کمتر رعایت می‌شود. ان شاالله مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرداغ، احمد حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره راهکارهای کنترل ویروس کرونا در کشور گفت: برای کرونا مهمترین اقداماتی که باید به عمل آوریم جلوگیری از انتشار ویروس یا کاهش انتشار ویروس است و این کار اصلی است که باید انجام شود. با همان راهکارهایی که وزارت بهداشت اعلام کرده می‌توانیم این کار را انجام دهیم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اول از همه باید از حضور در اماکن عمومی خودداری کنیم و در این شرایط که چنین ویروسی در جامعه در حال گردش است، از مسافرت‌های غیرضرور و قرار گرفتن در مکان‌های عمومی مثل کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، بازارها و مراکز خرید پرهیز کنیم و تا ضرورتی نباشد در این اماکن حضور پیدا نکنیم و از رفتن به مکان‌های شلوغ دوری کنیم.

نماینده مردم کهنوج گفت: اگر کسی علائم بیماری را در خود می‌بیند و به خودش مشکوک است حتما باید خود را قرنطینه کند و به فضاهای عمومی نرود که دیگران را آلوده کند. اگر به اجبار می‌خواهد به جایی برود حتما ماسک بزند و موقع عطسه و سرفه دستمال یا چیز دیگری جلوی صورتش بگیرد و سپس آن را داخل یک محفظه یا سطل زباله در بسته دفع کند.

وی درباره ضرورت توجه به بهداشت در خانواده هایی که یک یا چند بیمار در آن وجود دارد و خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند، گفت: این خانواده‌ها و بیماران باید مسائل حفاظت فردی را رعایت کنند. فرد بیمار باید در خانه ماسک داشته باشد و کسانی که با او ارتباط دارند هم از ماسک استفاده کنند و فاصله یک و نیم تا دو متری از این افراد بایستی رعایت شود و سطوحی که بیمار با آنها تماس دارد و وسایل خانه مرتبا باید ضدعفونی شود.

حمزه عنوان کرد: افرادی که با شخص بیمار ارتباط دارند حداقل هر یک ساعت یک بار دست‌های خود را باید تمیز بشویند و از دست زدن به چشم و دهان و بینی خودداری کنند و سعی کنند چندان تماس نداشته باشند و دستگیره درها و دستگیره دستشویی‌ها که رفت و آمد در آنها زیاد است حتما هر دو سه ساعت یک بار ضدعفونی شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه همکاری مردم تا اینجا خوب بوده است، گفت: همکاری مخصوصا در شهرهای بزرگ بیشتر است و خطر را بیشتر درک کردند و همکاریشان خوب بوده و قابل قبول است. در شهرهای کوچک و دور افتاده کمتر رعایت می‌شود. ان شاالله مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند. ضمن این که هوا به سمت گرم شدن می‌رود و امیدواریم مثل بقیه ویروس‌های سرماخوردگی، گرم شدن هوا به کم شدن این بیماری کمک کند ولی تا آن موقع لازم است مردم رعایت مراقبت و حفاظت شخصی را در مورد خود و اعضای خانواده به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم همه افرادی که مشکوک به این بیماری هستند را شناسایی کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم اقدام خوبی است ولی کار سختی است و برای نظام بهداشت و درمان کشور هزینه و وقت بالایی می‌گیرد اما اگر بتوانند از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز مراقب سلامت این کار را انجام دهند روش خوبی است. احتمالا تا پایان اردیبهشت در مناطق سردسیر و تا پایان فروردین در مناطق گرمسیر و جنوبی این بحران را خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: