کد خبر: ۸۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
تعداد بازدید: ۱۳۳
استاد روابط بین‌الملل دانشگاه جان هاپکینز سیاست ترامپ در خاورمیانه را مخرب دانست و گفت: تهیه جنگ افزار و بمب برای عربستان سعودی جنایتی است که ترامپ آن را مرتکب شده است، همچنین حمایت ترامپ از اسرائیل، به معنای حمایت از استعمار است.

سیاست ترامپ در خاورمیانه احمقانه و مخرب است/ حمایت ترامپ از اسرائیل، حمایت از استعمار است/ قرار دادن تجهیزات جنگی در اختیار عربستان جنایت استبه گزارش خبرداغ ، پیرو گلیجسس (Piero Gleijeses) استاد روابط بین‌الملل و سیاست خارجه دانشگاه جان هاپکینز است وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها مطرح کرد.

ژنرال سلیمانی تروریست نبود

 

پیرو گلیجسس ابتدا در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: ژنرال سلیمانی دشمن ایالات متحده بود. اما این عامل به تنهایی برای اینکه وی را تروریست بدانیم کافی نیست ریگان به دلیل سلاح‌هایی که به افغانستان فرستاد، ار نظر برخی مسئول ریخته شدن خون هزاران سرباز شوروی بود، اما با این وجود هم ما آن‌ها را تروریست ندانستیم. بنابراین سلیمانی تروریست نبود.

سیاست ترامپ در خاورمیانه احمقانه و مخرب است

وی در ادامه در مورد سیاست ترامپ در خاورمیانه گفت: سیاست ترامپ در خاورمیانه احمقانه و مخرب و بی‌نتیجه و بی منطق است و تا‌کنون دستاوردی نداشته است.

قرار دادن تجهیزات جنگی در اختیار عربستان جنایت است

گلیجسس در ادامه به روابط عربستان و ترامپ اشاره کرد و با انتقاد از این روابط گفت: تهیه جنگ افزار و بمب برای عربستان سعودی جنایتی است که ترامپ آن را مرتکب شده است. قرار دادن تجهیزات جنگی در اختیار عربستان جنایت است.

منزجر کننده‌ترین سیاست ترامپ در آغوش گرفتن اسرائیل است

حمایت ترامپ از اسراییل، حمایت از استعمار است


این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: شاید بدترین و منزجر کننده‌ترین سیاست ترامپ در آغوش گرفتن اسرائیل و حمایت از اسراییل است، اسرائیل سرکش است و به یک قدرت استعمارگر سخت در قرن بیست و یکم تبدیل شده است. حمایت ترامپ از اسراییل در واقع حمایت از استعمار است.

وی در ادامه تاکید کرد: حمایت از اسراییل می‌تواند به معنای نادیده انگاشتن حقوق مردم بی گناه فلسطین باشد. مردم فلسطین سال‌هاست با اسرائیل درگیر هستند و از حقوق خود محرومند. حمایت از اسرائیل تحقیر مبارزات فلسطین در این سال‌هاست.

گلیجسس در پایان در مورد آینده تنش‌ها در منطقه گفت: ترامپ با حمایت از متحدان خود در منطقه یعنی اسرائیل و عربستان و استفاده از سیاست‌های غیر قابل پیش‌بینی می‌تواند  تنش‌ها افزایش دهد. اشتباه‌های محاسباتی می تواند تنش ها را افزایش دهد و عواقب بدی به دنبال داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: