کد خبر: ۸۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
تعداد بازدید: ۴۰۵۴
بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت و همسرش خبری خوش برای بسیاری از مردم در سراسر جهان منتشر کرده است. بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی این بنیاد، آنها پروژه ای را در دست اجرا و آزمایش دارند که به زودی تولید گسترده کیت های تست در منزل را برای تشخیص کرونا آغاز می کند.

تولید کیت های آزمایش خانگی کرونا توسط بنیاد بیل گیتس / این کیت ها ظرف دو روز نتایج را نشان می دهدبنیاد بیل و ملیندا گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت و همسرش خبری خوش برای بسیاری از مردم در سراسر جهان منتشر کرده است. بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی این بنیاد، آنها پروژه ای را در دست اجرا و آزمایش دارند که به زودی تولید گسترده کیت های تست در منزل را برای تشخیص کرونا آغاز می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، این مطالعه که براساس نمونه مخاط بینی انجام می شود ، می تواند ظرف دو روز نتایج را نشان دهد و افرادی که نتایج نمونه تست آنها مثبت باشد، می توانند با مقامات بهداشتی تماس گرفته یا در صورت نیاز بستری شوند.

. براساس گزارش سیاتل تایمز ، افرادی که به این ویروس آلوده شده اند ، تشویق می شوند به یک پرسشنامه آنلاین پاسخ دهند تا اطلاعات مربوط به شرایط خود را به مسئولان بهداشت ارائه دهند تا این مقامات بتوانند افراد دیگری را که ممکن است نیاز به آزمایش یا قرنطینه داشته باشند ، شناسایی کرده و به آنها اطلاع دهند.

اسکات داول ، که هدایت این تیم پژوهشی را در بنیاد بیل و ملیندا گیتس بر عهده دارد، به سیاتل تایمز گفت: "اگرچه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد ، اما این روش پتانسیل بزرگی دارد که بتواند موج شدید اپیدمی این بیماری را تا حدودی کنترل کند."

البته هنوز هیچ برنامه زمانی مشخصی برای راه اندازی پروژه به شکل عمومی وجود ندارد، زیرا بنیاد گیتس به دنبال نهایی کردن نرم افزار پشتیبانی و تهیه پرسشنامه نهایی برای افرادی است که درخواست آزمون ها را می دهند. طبق گفته داول ، این بنیاد تخمین می زند که می تواند روزانه 400 تست را انجام دهد.

بنیاد گیتس تنها بنیادی نیست که به سرعت در حال پیشرفت در حوزه تهیه کیت های تست خانگی است. روز شنبه در توئیتر ، کارآفرین مشهور حوزه بهداشت و درمان؛ جاناتان روتنبرگ از رویکرد مشابهی پرده برداری کرد و ظاهرا او نیز آماده ورود محصول خود به بازار است. سیاتل و مناطق اطراف آن مرکز مرکز شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا است. سیاتل از روز شنبه 71 مورد ابتلا و 15 مرگ و میر ناشی از این بیماری را تأیید کرده است. یک متخصص بهداشت تخمین می زند که سیاتل می تواند براساس مدل محاسباتی 600 مورد ابتلا داشته باشد.

داول به سیاتل تایمز گفت: "یکی از مهمترین مواردی که از دیدگاه ما با کمک این کیت های تشخیص سریع محقق می شود این است که می توانیم سریع تر مبتلایان را پیدا کنیم و در نتیجه آنها را با خیال راحت قرنطینه و مراقبت می کنیم. حتی به سرعت می فهمیم که اطرافیان بیمار آلوده هستند یا خیر."

به نقل از سیاتل تایمز، این پروژه برای انجام آزمایشات در خانه از یک پروژه تحقیقاتی دو ساله از دانشگاه واشنگتن که برای ردیابی شیوع بیماری هایی مانند آنفلوانزا انجام شده بود کمک گرفته است. بنیاد گیتس حدود 20 میلیون دلار سرمایه گذاری در این زمینه انجام داده است. این بنیاد همچنین 5 میلیون دلار برای تلاشهای محلی مبارزه با کرونا از جمله گسترش آزمایش و تجزیه و تحلیل هزینه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: