کد خبر: ۸۴۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۲۹۵
شایعاتی در فضای مجازی پخش شده بود که به دلیل ویروس کرونا، کار فیلمبرداری پایتخت ۶ نیمه‌تمام مانده که غفوری این مساله را همان زمان پخش شایعه تکذیب کرد.

قرنطینه با سریال «پایتخت»/ واکنشی به شایعات پخش‌شده درباره این سریالبه گزارش خبرداغ،  سال ۱۳۹۱ بود که اولین قسمت این مجموعه جذاب از تلویزیون پخش شد، در همان فصل اول کاری کرد که مردم میخکوب تلویزیون شوند تا ببینند سرنوشت این خانواده معمولی چه خواهد شد. شاید سازندگان سریال «پایتخت» فکر نمی‌کردند با سریالی که می‌سازند، مردم را اینچنین شیفته این خانواده و زندگی‌شان کنند. پایتخت یک موضوع مهاجرت به تهران را انتخاب کرد و به خوبی توانست از پس آن بربیاید و با زبانی ساده اما هنرمندانه مشکلات شهرنشینی را بیان کند. اما بعد از اتمام آن، خیلی‌ها مشتاق این بودند که بدانند سرنوشت این خانواده چه خواهد شد و همین اشتیاق مردم باعث شد پایتخت تا الان به ۶ فصل برسد. در این گزارش از جزئیات پایتخت ۶ و روند تولید آن خواهیم گفت و گفت‌وگویی هم با الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال داشتیم.

حاشیه‌های فصل پنجم

شاید یکی از حاشیه‌برانگیزترین فصل‌های پایتخت، فصل پنجم آن باشد که در مورد داعش ساخته شد و به خوبی توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند اما خب حاشیه‌هایی هم برای سازندگان در پی داشت. این فصل از سریال با کمک سازمان اوج ساخته شد و همین امر باعث شد عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی باشند. مقدم در پاسخ به این حاشیه‌ها و اینکه عده‌ای می‌گفتند طرح مسائل جنگی در سریال نوروزی نباید باشد، گفت: «در همه قسمت‌ها و فصل‌های «پایتخت»، داستان به‌گونه‌ای طراحی شده که این خانواده را در شرایط بحرانی خاصی قرار می‌دهد و آنها را محک می‌زدند تا به توانایی‌ها و نقطه‌ضعف‌هایشان پی ببرد؛ به‌عنوان مثال در «پایتخت ۳» وقتی بحث کشتی و بحران «نقی» پیش می‌آید، خانواده نیز دچار چالش می‌شود، اما در کنار هم اختلاف‌ها را کنار می‌گذارند و به این نتیجه می‌رسند که تا وقتی «نقی» خودخواهی را کنار نگذارد و خودش را قوی نکند، نمی‌تواند برنده کشتی باشد. در سایر فصل‌ها نیز این شرایط بحرانی به گونه‌های مختلفی وجود داشت. در «پایتخت ۵» نیز خانواده در شرایط سخت‌تری مثل داعش و جنگ سوریه قرار گرفت. اتفاقا روابط خانوادگی و دوستی این خانواده در مواجهه با این بحران بهتر و بیشتر بیان می‌شد. خانواده در خطر بود و ما می‌دیدیم اعضای خانواده که پیش از آن مدام با هم کل‌کل داشتند، چطور در این شرایط بحرانی و برای حفظ کیان خانواده با هم همدرد شدند و جان‌شان را برای هم دادند. بهتر از این چطور می‌توان یک خانواده را در شرایط سخت ارزیابی کرد و به تصویر کشید؟»

در پایتخت ۶ قرار است چه ببینیم؟
خیلی‌ها در مورد این صحبت کردند که فضای «پایتخت ۶» قرار است چه چیزی باشد. اما وقتی اولین عکس از محسن تنابنده بیرون آمد، همه حرف‌ها و حدیث‌ها برای موضوع این سریال به باد رفت. عکسی که نشان می‌داد او قرار است نقش یک شخصیت سیاسی را در این قسمت داشته باشد. مقدم درباره موضوعاتی که در این قسمت به آن پرداخته‌اند، توضیح داد و گفت: «در مازندران و به‌خصوص قائمشهر و این خطه که ما در آن کار می‌کنیم فوتبال ریشه‌ای قدیمی دارد. ما ششم دی‌ماه بخش‌هایی از این سریال را در حاشیه دیدار دو تیم نساجی و پرسپولیس ضبط کردیم، تیم نساجی سال‌هاست شکل گرفته و در تمام فراز و نشیب‌ها خود را حفظ کرده و الان هم می‌بینیم تیمی بسیار خوب و گربه‌سیاه تمام تیم‌هاست.

اما در مورد نقش نقی معمولی و اینکه او قرار است چه کاری در این قسمت انجام بدهد نمی‌توانم فعلا چیزی بگویم. بگذارید سریال پخش شود تا هیجانش باقی بماند. شگفتی جدید بازگشت بهبود به قصه است که ما بهبود را زنده کردیم و اتفاقا از شاخ آفریقا پیدا می‌شود و به قصه برمی‌گردد. بهرام افشاری در فصل جدید پررنگ‌تر می‌شود و در واقع یکی از نقش‌های کلیدی سریال را برعهده دارد که محسن تنابنده به خاطر فیزیک و قد و قامتش یک کار جدید برای او خلق کرده که با کلاه پیترچکی در تست گریم دیدید و به بهانه این موقعیت، مخاطب وارد فضاهای جدیدی در قصه و روایت می‌شود که کار را بسیار دیدنی می‌کند.»

آرش عباسی و محسن تنابنده نگارش فیلمنامه این سریال را به عهده داشته‌اند و البته این را هم بدانید که این فصل هم مانند فصل پنجم، در خارج از کشور هم لوکشین داشته و صحنه‌هایی از آن در خارج فیلمبرداری شده است.

پخش سریال از اول فروردین

الهام غفوری، تهیه‌کننده این سریال که همسر سیروس مقدم هم هست از ابتدا در کنار همسرش برای ساخت این سریال قرار گرفت. با او تماس گرفتم تا بدانم تولید و فیلمبرداری تمام شده است یا نه؟ که در پاسخ گفت: «هنوز قسمت‌هایی از فیلمبرداری باقی مانده است، البته زیاد نیست ولی خب همچنان کار فیلمبرداری را انجام می‌دهیم.»

از تدوین و پخش کار می‌پرسم که می‌گوید: «قرار است سریال از همان اول فروردین شروع شود، زودتر از آن کار را شروع نمی‌کنیم و برنامه‌ریزی‌مان برای همان زمان است. تدوین را هم همزمان انجام می‌دهیم که برای پخش مشکلی پیدا نکنیم. اما می‌توانم بگویم ۹۰ درصد کار انجام شده است.»

شایعاتی در فضای مجازی پخش شده بود که به دلیل ویروس کرونا، کار فیلمبرداری نیمه‌تمام مانده که غفوری این مساله را همان زمان پخش شایعه تکذیب کرد. از او درباره این می‌پرسم که مشکلی با وجود این بیماری برای تولید سریال نداشته‌اند که می‌گوید: «خدا را شکر مشکلی نداشتیم اما همه نکات بهداشتی که این روزها گفته می‌شود را رعایت کردیم تا بتوانیم سریال را طبق قولی که به مردم داده بودیم، برسانیم. همه هدف‌مان این بود که مردم را برای نوروز خوشحال کنیم تا کمی این تلخی‌هایی که در سال ۹۸ وجود داشت را برایشان شیرین کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: