کد خبر: ۸۴۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
تعداد بازدید: ۱۵۱
در دیدارهای تفرشی با نمایندگان کشور‌های حاضر در نشست شورای حقوق بشر مطرح شد
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در دیدار با سفرا و نمایندگان کشور‌های حاضر در چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر، خواستار مقابله با سوء استفاده ابزاری از قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ملت‌ها شد.

ضرورت مقابله با سوء استفاده ابزاری از قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ملت‌ها و محکومیت تحریم‌های یکجانبهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید مجید تفرشی که جهت شرکت در چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو به سر می‌برد، پنجشنبه و جمعه گذشته با سفرا و نمایندگان دائم حاضر در اجلاس فوق، از جمله آنگولا، شیلی، توگو، هلند، بلژیک، چک (رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها، گسترش همکاری‌های قضایی و حقوقی دوجانبه، ضرورت توقف فرآیند کنونی و سوء استفاده ابزاری از قطعنامه و رویکرد سیاسی علیه وضعیت حقوق بشر کشورمان، ضرورت تغییر جایگاه کنونی حقوق بشر (سلاحی علیه کشورها)، محکومیت تحریم‌های یکجانبه و شناسایی آن بعنوان یکی از نماد‌های نقض سیستماتیک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت، اهم مطالب مورد گفت‌وگو میان معاون بین الملل ستاد حقوق بشر با سفرا و نمایندگان دائم کشور‌های حاضر در نشست فوق بود.

هفته جاری سومین گزارش ملی کشورمان به سازوکار (UPR)، پس از ارائه و جمع بندی نقطه نظرات کشور‌های جهان و سازمان‌های مردم نهاد، در چهل و سومین نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر به تصویب خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: