کد خبر: ۸۴۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۴۷
سردار جلالی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: تحقیق روی داروی کرونا توسط سه تیم تحقیقاتی در حال انجام است؛ تاکنون یکی از داروها در مرحله آزمایشگاهی جواب مثبت داده است

۱۰ روز پیش متوجه اولین بیمار در شهر قم شدیم/ تحقیق روی داروی کرونا توسط سه تیم تحقیقاتی/تاکنون جواب یکی از داروها مثبت بوده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار جلالی در نشست خبری «قرارگاه مقابله با کرونا» برگزار شد، گفت: از دو ماه پیش مجموعه های تحقیقاتی دانشگاه موضوع کرونا را رصد می کردند. دوستان محقق ما به صورت جدی همه موضوعات و به خصوص موضوع مدیریت بحران در چین را رصد می کردند تا درس آموخته هایی که لازم است را در زمان ضرورت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ، افزود: شاید بسیاری از محققین معتقد بودند که ویروس وارد کشور نمی شود و شاید غافلگیری ما هم از همین ناحیه بوده است؛ ده روز پیش متوجه شدیم که اولین بیمار در شهر قم و دومین بیمار هم در بیمارستان بقیه الله کشف شد که به رحمت خدا رفت و بلافاصله تعداد بیماران رو به افزایش رفت.

وی ادامه داد: روزی که اولین بیمار شناسایی شد، ما از لحاظ تحقیقاتی عقب نبودیم و امروز پزشکان ما خیلی خوب در حال مقابله با این بیماری هستند و مانند افراد با تجربه عمل می کنند. از همان روزهای اول بحث ساخت واکسن را در دستور کار داشتیم. واکسن کرونا در دنیا هنوز ساخته نشده و در این باره بحث‌های فراوان و مطالعات جدی شروع شده است. در مجموعه دانشگاه بقیه الله از همان چند ماه پیش به صورت جدی روی این موضوع کار می کنیم؛ دوستان ما در تلاش هستند تا با روشی جدید که مبتنی بر ژنوم انسان است، واکسن کرونا را کمتر از یکسال آتی تهیه کنند.

فرمانده دانشگاه بقیه الله تاکید کرد: در مجموعه دانشگاه بقیه الله همچنین تحقیق روی داروی کرونا توسط سه تیم تحقیقاتی در حال انجام است؛ تاکنون یکی از داروها در مرحله آزمایشگاهی جواب مثبت داده است و امیدواریم در مرحله بالینی نیز جواب مثبتی بگیریم. در زمینه ساخت کیت تست کرونا نیز کارهای خوبی انجام شده است که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه بقیه الله از اولین مراکزی بود که توانست کار تشخیص ویروس را انجام دهد و امروز در کمتر از هشت ساعت می توانیم ویروس را شناسایی کنیم و در روزهای آینده نیز خبرهای خوبی در این زمینه به مردم عزیز ارائه می کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه درمانی هم اورژانس بیمارستان بقیه الله که برترین اورژانس کشور است به سرعت آماده پذیرش بیماران کرونا شد؛ ما امروز حجم زیادی از بیماران را ویزیت کردیم و در چند روز گذشته بیش از ۲۰۰ بیمار را بستری کردیم و ظرفیت خوبی برای مواقع بحران آماده کرده‌ایم و از همه ظرفیت های درمانی سپاه برای پشتیبانی وزارت بهداشت آماده همکاری است،بارها به وزارت بهداشت اعلام کردیم که آمادگی کمک به آنها را داریم. دستگاه پیشرفته اکمو که در چند بیمارستان کشور استقرار دارد را در اختیار داریم و تیم ورزیده ما قادر به ارائه خدمت به بیماران است. همچنین نقاهت گاه خوبی را برای کادر درمانی و بیماران در بیمارستان تهیه کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: