کد خبر: ۸۴۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
تعداد بازدید: ۳۱۳
بعد از اقدام ترکیه در باز کردن مرز خود به روی مهاجران، امروز شنبه ماموران پلیس یونان با مهاجران در منطقه مرزی دو کشور درگیر شده و از گاز اشک آور استفاده کردند.

پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه درگیر شدبه گزارش خبرداغ به نقل از مردم نیوز، بعد از اقدام ترکیه در باز کردن مرز خود به روی مهاجران، امروز شنبه ماموران پلیس یونان با مهاجران در منطقه مرزی دو کشور درگیر شده و از گاز اشک آور استفاده کردند.

به موازات ادامه هشدارهای آنکارا درباره باز شدن مرزهایش به روی مهاجران برای عبور به سمت کشورهای اروپایی، رسانه‌ها امروز شنبه از درگیری نیروهای پلیس یونان با مهاجران در نزدیکی مرز با ترکیه خبر داده‌اند.

به نوشته رویترز، نیروهای پلیس یونان به سمت مهاجرانی که از مرز ترکیه قصد ورود به این کشور را داشتند، گاز اشک آور شلیک کرده و با آنها درگیر شدند.

به دنبال درگیری‌های اخیر در ادلب سوریه که به کشته شدن 34 نظامی ترکیه انجامید، ترکیه مرز خودش را به روی مهاجران سوری باز کرده و به آنها اجازه داده راهی اروپا شوند.

«استلیوس پتساس» سخنگوی دولت یونان درباره حرکت مهاجران به سمت مرز اعلام کرد: «دولت (یونان) هر آنچه که برای حفاظت از مرزهایش لازم باشد، انجام خواهد داد».

به گفته مقام‌های یونانی، طی ۲۴ ساعت اخیر نیروهای امنیتی این کشور از تلاش ۴۰۰۰ نفر برای عبور از مرز و ورود به یونان جلوگیری کرده‌‌اند.

تصاویر شبکه تلویزیونی یونانی «اسکای تی‌وی» از منطقه مرزی «کاستانیس» نشان می‌دهد، ماموران پلیس ضد شورش یونان با استفاده از گاز اشک آور و درگیری با مهاجران مانع از ورود آنها به یونان شده‌‌اند.

یک شاهد عینی به رویترز خبر داد، به رسانه‌ها اجازه نزدیک شدن به مرز یونان داده نشده اما بوی گاز اشک آور در کل منطقه شدیدا استشمام می‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه طی یک سخنرانی مدعی شد حدود ۱۸۰۰۰ مهاجر از مرزهای این کشور عبور کرده و به سمت اروپا حرکت کرده‌اند.

درگیری پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه در حالی صورت گرفته که روز گذشته «کراسیمیر کاراکاچانوف» وزیر دفاع بلغارستان اعلام کرده بود، پلیس مرزی این کشور از ورود دو گروه ۳۰ نفری از مرزهای ترکیه به داخل خاک بلغارستان جلوگیری کرده است.

به گفته کاراکاچانوف ارتش بلغارستان آمادگی دارد ۱۰۰۰ نیروی نظامی را برای مقابله با ورورد مهاجران سوری، در مرزهایش با ترکیه مستقر کند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: