کد خبر: ۸۴۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۴۳
رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی متهمی که با ترفند خیّر بودن و با سوءاستفاده از اعتماد کاربران یکی از شبکه‌های اجتماعی‌، کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری اینستاگرامی در پوشش انجام امور خیریهبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس ، سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از هم استانی‌ها به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری از آنها در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا بوشهر ادامه داد : شاکیان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و شکواییه به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشته‌اند که در حین فعالیت در اینستاگرام، پیامی از سوی یک صفحه برای‌مان ارسال و در خواست ارتباط مجازی با زبان انگلیسی از ما داشت.

وی عنوان کرد: کاربران موصوف پس از ارتباط با گرداننده صفحه، متوجه شدند وی که خود را ساکن یک کشور اروپایی معرفی نموده و اعلام داشته که همسرش ایرانی بوده و فوت نموده و خود وی نیز به‌علت بیماری سرطان، فرصت کمی دارد و قصد دارد کل دارایی خود را برای امور خیریه درمانی هزینه نمایند.

قاسمی افزود: متهم که با بیان اینکه بیش از یک میلیون دلار برای بیماران هم‌وطن خانمش در نظر گرفته که قصد ارسال مبالغ خیریه به حساب شاکی نموده که بابت حق‌الزحمه وی 10 درصدش را برای شاکی و مابقی را در راه درمان بیماران صعب‌العلاج هزینه نماید.

وی تصریح نمود: مجرم با بیان اینکه به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال به‌صورت حساب به حساب را نداشته و با پست ویژه از طریق یکی از کشورهای همسایه ارسال می‌نماید و با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارزهای خارجی جهت جلب اعتماد آنان از طریق فضای مجازی اقدام می‌نمود.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: این مجرم چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه پولشویی، عوارض و مالیات گمرکی، مهر و موم کردن جعبه و ... تاکنون مبالغ زیادی پول از هم‌وطنان دریافت کرده بود و با تکرار درخواست پول توسط کلاهبردار و مراجعه مالباختگان به پلیس فتا استان بوشهر، پرونده قضایی تشکیل و با هماهنگی مقام قضایی و در پیجویی تخصصی، هویت کلاهبردار و هم‌دستان وی شناسایی و اقدامات تکمیلی جهت دستگیری آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی علاوه بر تسلط بر شیوه‌های فنی از روش‌های گوناگون در حوزه روانشناسی در سوءاستفاده از کاربران بهره می‌برند، بیان کرد: شهروندان از پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی افراد ناشناس و مشکوک خودداری نموده و فریب این‌گونه کلاهبرداری‌ها و یا موارد مشابه را نخورند.

قاسمی گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی یعنی www.cyberpolice.ir مراجعه و در قسمت گزارش مردمی، آنها را ثبت و به همکاران ما اطلاع داده تا به امید خدا با همکاری مردم عزیز کشور شاهد برقراری هرچه بیشتر امنیت در فضای مجازی و مصون ماندن کاربران از آسیب‌های احتمالی این حوزه باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: