کد خبر: ۸۴۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
تعداد بازدید: ۲۴۲
در یکی از موارد مربوط به فساد در بین کارکنان سابق «بی بی سی»، یکی از مجریان سابق شبکه رادیو 1 بی بی سی به دلیل مالکیت حدود 500 تصاویر و کلیپ ویدئویی از آزار جنسی کودکان به 18 ماه حبس محکوم شد.

۱۸ ماه حبس برای مجری سابق بی بی سیبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، «مایکل ویلیس» مجری سابق شبکه رادیو 1 «بی بی سی» به دلیل رسوایی اخلاقی و مالکیت تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی از آزار جنسی کودکان به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، بعد از آنکه نیروهای امنیتی انگلیس، ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی از آزار جنسی کودکان در رایانه مجری ۷۴ ساله سابق شبکه بی بی سی کشف و ضبط کردند، دادگاه او را به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم کرد.

 

نیروهای امنیتی پلس طی عملیاتی به محل اسکان این مجری سابق شبکه رادیویی بی بی سی حمله کردند و تصاویر و کلیپ‌های غیراخلاقی از کودکان را در رایانه وی پیدا کردند.

ویلیس که نام حرفه‌ای وی «استیو ماریکه» بود، در دهه ۱۹۷۰ برای «رادیو یک بی بی سی» کار می‌کرد.

قاضی دادگاه «پلیموث کراون» طی حکمی این مجری سابق بی بی سی را به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد و این دومین محکومیت وی به دلیل مالکیت تصاویر غیراخلاقی از کودکان محسوب می‌شود.

پیش از این، فرد مذکور در سال ۲۰۱۵، در دادگاه «لستر کراون»، به حبس تعلیقی محکوم شده بود. وی به پلیموث منتقل شد و در قایق بادبانی خود به زندگی ادامه می‌داد.

ویلیس اعتراف کرده است که از یک نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل برای یافتن تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌کرده است.

طبق گزارش دیلی‌میل، ویلیس در سال ۲۰۱۵ در لستر به جرم ۹ فقره دانلود تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی از کودکان در بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ محکوم به حبس تعلیقی شد.

این اولین‌بار نیست که خبرهایی درباره فساد در میان کارکنان سابق شبکه بی بی سی منتشر می‌شود و حدود چندسال پیش، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه «جیمی سویل» یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بوده در زمان فعالیت خود به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است. سویل در سال ۱۹۹۰ نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود.

انتشار این خبر به رسوایی بزرگی برای شبکه بی‌بی‌سی بدل شد و برخی نظیر «جان سیمسون» که از مجریان قدیمی بی‌بی‌سی است، این رسوایی را بدترین بحران ۵دهه اخیر این شبکه دانسته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: