کد خبر: ۸۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
تعداد بازدید: ۲۱۷
ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند، رزمایش سالانه مشترک به دلیل نگرانی از شیوع ویروسی که سربازانی از نیروهای مسلح دو کشور را مبتلا کرده و موجب تعطیلی پایگاه‌ها و قرنطینه نیروها شده است، به تعویق انداختند.

کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداختارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند، رزمایش سالانه مشترک به دلیل نگرانی از شیوع ویروسی که سربازانی از نیروهای مسلح دو کشور را مبتلا کرده و موجب تعطیلی پایگاه‌ها و قرنطینه نیروها شده است، به تعویق انداختند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، تست کرونا ویروس جدید ۲۰ سرباز کره‌جنوبی و یک عضو ارتش آمریکا در کره‌جنوبی مثبت بوده است. حدود ۱۶۰۰ تن در این کشور آسیایی مبتلا هستند که دومین شیوع بزرگ خارج از چین به شمار می‌رود.

افسران ارتش آمریکا و کره‌جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند، مانورهای مشترک آن‌ها که قرار بود نیمه اول امسال برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.

پارک هان-کی، رئیس ارتش کره‌جنوبی به علت نگرانی‌ از سلامت سربازان پیشنهاد تعویق مانورها را ارائه کرد و رابرت آبرامز، فرمانده ارتش آمریکا در کره‌جنوبی هم این پیشنهاد را پذیرفت. سخنگوی ارتش آمریکا گفته است، تصمیم به تعویق مانورها "به سادگی گرفته نشد" و ائتلاف دو کشور همچنان "شکست‌ناپذیر و قوی" باقی مانده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: با وجود به تعویق افتادن رزمایش‌ها، ائتلاف جمهوری کره-ایالات متحده آمریکا همچنان به تامین بازدارندگی نظامی معتبر و حفظ موضع دفاعی مشترک قوی برای حفاظت از جمهوری کره مقابل هرگونه تهدیدی متعهد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: