کد خبر: ۸۴۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
تعداد بازدید: ۱۷۱
وزرات خزانه داری آمریکا ۳ شخص و ۱۲ نهاد لبنان را به دلیل همکاری با شبکه حزب الله در فهرست تروریست های جهانی قرار داد.

آمریکا ۱۵ فرد و نهادِ مرتبط با حزب‌الله را تحریم کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ،وزرات خزانه داری آمریکا ۳ شخص و ۱۲ نهاد لبنان را به دلیل همکاری با شبکه حزب الله در فهرست تروریست های جهانی قرار داد.

براساس سایت وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی این وزارتخانه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مقام مستقر در لبنان و 12 نهاد مستقر در این کشور را به علت ارتباط با بنیاد شهید و شبکه پشتیبانی حزب الله به عنوان تروریست‌های جهانی معرفی می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا هلدینگ اطلس به دلیل مالکیت یا تحت کنترل بودن بنیاد شهید و همچنین قاسم محمد علی بزی مقام ارشد هلدینگ اطلس و 10 شرکت وابسته به اطلس در این فهرست قرار گرفته‌اند.

جواد نورالدین و شیخ یوسف عاصی نیز به مقامات بنیاد شهید مستقر در لبنان، طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تروریست‌های جهانی معرفی شده‌اند.

استیون منوچین رییس وزارت خزانه آمریکا می‌گوید: حزب الله لبنان از فروش کالاهای اساسی برای سلامت و اقتصاد مردم لبنان مانند اقلام دارویی و بنزین سود حاصل می‌برد.

منوچین افزود: دولت ترامپ در کنار مردم لبنان ایستاده است و ما متعهد هستیم که برنامه‌های کسب و کار تأمین مالی تروریسم برای حزب الله را افشا و این گروه را باید پاسخگو اقدامات خویش کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: