کد خبر: ۸۴۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۲۰۶
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران اعلام کرد: بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران و در پی شیوع کرونا در پایتخت، اجرای طرح های ترافیکی تهران به میزان دو ساعت و نیم در هر روز کاهش یافت.

زمان طرح ترافیک تهران کاهش یافتبه گزارش خبرداغ ، عمار سعیدیان فر روز چهارشنبه با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای ترافیک تهران به خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام برای کنترل شیوع کرونا و با توجه به درخواست عمومی برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از حضور در محل های پرتجمع گرفته شد.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای از شنبه(یازدهم اسفند) تا آخر هفته آینده از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر اجرا می شود.

سعیدیان فر یادآور شد: پیش از این زمان اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۸ در نیمه دوم سال بود که حالا با تصویب شورای عالی ترافیک زمان اتمام یک ساعت زودتر و زمان آغاز نیز یک ساعت و نیم دیرتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرای طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: