کد خبر: ۸۴۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
تعداد بازدید: ۲۸۵
مقام سابق کاخ سفید با انتقاد از سیاست خارجه ترامپ، سیاست وی را نامتجانس دانست و گفت: بیش از نیمی از کشور با ترامپ مخالفت می‌کنند اما انتخابات آمریکا به میزان مشارکت آنها بستگی دارد. در سال ۲۰۱۶ ، تنها ۵۶٪ از کسانی که می‌تواننستند رای دهند ، رأی دادند. اگر دموکرات‌ها متحد و فعال نباشند، ترامپ می تواند دوباره پیروز شود.

اگر دموکرات‌ها متحد و فعال نباشند، ترامپ می‌تواند دوباره پیروز شود/ برای سربازان آمریکایی که دچار مشکل مغزی شدند متاسفم/ بیش از نیمی از آمریکا با ترامپ مخالفندبه گزارش خبرداغ ، فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرده است:

خروج آمریکا از برجام در راستای حرکت به سمت جنگ با ایران بود 

فرانک هیپل در ابتدا در مورد وعده خروج ترامپ از خاورمیانه گفت: من فکر می‌کنم او می‌خواست به جنگ‌های بی پایان که رئیس‌جمهور سابق آمریکا جرج دبلیو بوش آن‌ها را آغاز کرده بود، پایان دهد. بوش در افغانستان و عراق جنگ‌ها را آغاز کرد. با این حال، بیرون بردن ایالات متحده از برجام دور کردن آمریکا از درگیری‌های خاورمیانه نبود بلکه قدمی در راستای نزدیک شدن به جنگ در خاورمیانه با ایران بود.

سیاست خارجه آمریکا نامتجانس است 

وی هم چنین در مورد سیاست خارجه ترامپ در خاورمیانه گفت: سیاست خارجه ترامپ نامتجانس است و نقش آمریکا به عنوان یک نیروی بین‌المللی برای دموکراسی، حقوق بشر و کاهش درگیری‌های بین‌المللی را تضعیف کرده است.

ترامپ نباید با اسرائیل و عربستان متحد شود 

فرانک ون هیپل در ادامه در مورد تاثیر آمریکا بر بی‌ثباتی در منطقه گفت:  بدون حضور ایالات متحده، هنوز جنگ‌های قدرت بین کشورها و در میان کشورهای خاورمیانه وجود خواهد داشت. اما من فکر می‌کنم این اشتباه است که دولت ترامپ در مقابله خود با ایران خود را در کنار اسرائیل و یا عربستان سعودی قرار دهد.

این کارشناس برجسته هم چنین در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: اینکه بخواهیم این ترور را اخلاقی در نظر بگیریم سخت است. من فکر می‌کنم که این یک اقدام تشدید کننده تقابل بین ایالات متحده و ایران بود و خوشحالم که به جنگ دیگری منجر نشده است.

وی در ادامه در مورد واکنش ایران گفت: ایران باید به نوعی پاسخ می داد. من برای سربازان آمریکایی که مشکل مغزی متحمل شده‌اند متاسفم و از مرگ همه افرادی که جان خود را در اثر سقوط  هواپیما از دست داده‌اند، متاسفم. این کاملاً شبیه به سقوط یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در سال ۱۹۸۸ بود که با یک هواپیمای نظامی اشتباه گرفته شد 

اروپا نمی‌تواند کمک زیادی به ایران بکند 

فرانک ون هیپل هم چنین در مورد انفعال اروپا برای کمک به ایران گفت: به نظر می‌رسد که ایالات متحده در سیستم مالی جهانی بسیار قدرتمند است و بازار آمریکا برای شرکت‌های اروپایی بسیار مهم است بنابراین نمی‌توانند کمک زیادی به نجات برجام انجام دهند.

نیمی از مردم آمریکا مخالف ترامپ هستند 

این استاد دانشگاه  در مورد سرنوشت ترامپ گفت:  بیش از نیمی از کشور با ترامپ مخالفت می‌کنند اما انتخابات آمریکا به میزان مشارکت آنها بستگی دارد. در سال ۲۰۱۶ ، تنها ۵۶٪ از کسانی که می‌تواننستند  رای دهند ، رأی دادند. اگر دموکرات‌ها متحد و فعال نباشند، ترامپ می تواند دوباره پیروز شود.

وی در پایان با ابراز نگرانی از وقوع جنگ در منطقه گفت:  من همچنان نگران این هستم که جنگ حقیقت یابد . اگر این اتفاق بیفتد نشان دهنده حماقت است. .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: