کد خبر: ۸۴۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۹
این روزها ویروس کرونا بر همه بخش های زندگی مردم چین سایه ای سیاه افکنده است. اکنون پرسش مهم این است که این سایه سیاه حاصل یک طلسم سخت است یا می تواند شروعی تازه باشد؟ این پرسش به ویژه از این جهت حائز اهمیت است که شرکت های مطرح فناوری چین و حتی شرکت های خارجی وابسته به فناوری چین از این ویروس تاثیر گرفته اند.

کرونا برای دنیای فناوری چین طلسمی خطرناک است یا شروعی تازه؟این روزها ویروس کرونا بر همه بخش های زندگی مردم چین سایه ای سیاه افکنده است. اکنون پرسش مهم این است که این سایه سیاه حاصل یک طلسم سخت است یا می تواند شروعی تازه باشد؟ این پرسش به ویژه از این جهت حائز اهمیت است که شرکت های مطرح فناوری چین و حتی شرکت های خارجی وابسته به فناوری چین از این ویروس تاثیر گرفته اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، در نبرد با Covid-19 ، فناوری های نوظهور در حال ارائه کمکهای عظیم به روشی غیر منتظره ، خلاقانه و شگفت آور هستند. از روشهای تشخیصی تا روشهای ضدعفونی معابر و ارسال غذا با ربات مورد توجه رسانه های عمومی قرار گرفته است.

از یکسو فناوری های هوشمند در حال امداد رسانی به مردم هستند و از سوی دیگر این فناوری ها می توانند با کمک تکنولوژی های هوشمند خود، توجهات را به سمت خود جلب کرده و به عبارتی تبلیغاتی غیر مستقیم داشته باشند. از آنجایی که این اپیدمی در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از افراد در بسیاری از مناطق را تحت تأثیر خود قرار داده است ، به نظر می رسید که روش های سنتی برای مبارزه با بیماری پاسخگو نیستند.در مواجهه با چنین چالش بزرگی ، شرکت های فناوری چین، به ویژه شرکت های آنلاین و شرکت های مبتنی بر هوش مصنوعی، کارایی و انعطاف پذیری بالایی را نشان داده اند.

 

نقش ربات ها در مبارزه با ویروس کرونا شاید چندان قوی نباشد اما مایه امیدواری است. درواقع شاید در شرایط فعلی ربات ها صرفا وظایفی مثل غذا دادن به افراد قرنطینه شده یا رساندن خوراکی به بیمارستانها را شامل شود اما این همه ماجرا نیست. می توان امیدوار بود که این ربات ها به زودی یا شاید در مقابله با ویروس های احتمالی بعدی، نقشهایی قوی تر مثل پرستاری از بیماران را نیز به عهده بگیرند. توجه کنیم که با توجه به سرعت انتقال بالای این ویروس و در خطر بودن کادر درمانی، استفاده از رباتها تا چه حد می تواند موثر و مفید باشد.

از سوی دیگر ZTE Corp یک سیستم تشخیص و درمان از راه دور 5G را در بیمارستان غرب چین دانشگاه سیچوان و مرکز پزشکی بالینی بهداشت عمومی چنگدو راه اندازی کرد. در حقیقت ، هر دو بیمارستان در تشخیص از راه دور پنومونی کروناویروس با استفاده از فناوری 5G فعالیت می کنند.

علاوه بر این ، سیستم عامل هایی مانند Tencent ، Ali Health و Ping Doctor خوب خدمات مشاوره آنلاین را برای کاهش تماس آفلاین ، جلوگیری از عفونت متقابل و کمک به ارزیابی های ساده و نسخه های سریع و آسان ارائه داده اند. از سوی دیگر سیستمهای هوشمند کاربردی موثر در شناسایی افراد مشکوک به بیماری دارند. اکنون واضح است که فناوری های نوظهور مانند سیستمهای  ابری و برنامه های آنلاین می توانند نیازهای کاری در دفتر ، تحقیقات علمی ، آموزش و درمان ساده پزشکی را برآورده سازند.

نتیجه جالب دیگر از شیوع این بیماری این است که این بیماری همه گیر ناگهانی نه تنها باعث شده است مردم توجه بیشتری به بهداشت عمومی نشان دهند بلکه باعث تحول نگرش جامعه سالمند نسبت به اینترنت، هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال شده است. در عین حال وقتی چنین فناوری های هوشمندی تا این حد قوی ظاهر شده اند می توانند انتظار داشته باشند که به زودی مورد حمایت دولت قرار گیرند. حتی برخی کارشناسان انتظار دارند به زودی و پس از فروکش کردن موج فناوری، چین نمایشگاههایی با محوریت مبارزه با ویروسهای همه گیر از طریق هوش مصنوعی برپا کند.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: