کد خبر: ۸۴۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۶۵
قربانی مطرح کرد؛
نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضور کمیته‌ای از نمایندگان این کمیسیون در قرارگاه مبارزه با کرونا خبر داد.

جزئیات جلسه امروز کمیسیون بهداشت/ نمایندگان از ارائه آمارهای غلط خودداری کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدحسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس شورای اسلامی  درخصوص جلسه امروز این کمیسیون و تصمیم‌های اتخاذ شده توسط نمایندگان در جهت مقابله با این ویروس، گفت: در جلسه امروز که با حضور همکاران کمیسیون، بعضی همکاران عضو هیات رییسه کمسیون‌های دیگر و معاونان وزارت بهداشت تشکیل شد، گزارشی جامع و کامل از وضعیت بیماری کرونا در کشور ارائه شد و البته وضعیت دو استان قم و گیلان به عنوان کانون این ویروس مورد توجه بود.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین قرارگاهی با عنوان مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت و به ریاست شخص وزیر تشکیل شد و تاکید و اصرار کمیسیون این بود که قرارگاه با صلابت کار خود را پیش برده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که نیاز است در خدمت این پروژه ملی باشند، باید با محوریت وزارت بهداشت کار کنند.

قربانی همچنین به کمبود منابع مالی در وزارت بهداشت اشاره کرد و ابراز داشت: بحث کمبود منابع مالی در وزارت بهداشت مطرح شد که مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان از سوی دکتر نوبخت اختصاص داده شد، همچنین مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت اختصاص یافت که بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه کمیته‌ای از سوی این کمیسیون با هدف حضور و نظارت مجلس در قرارگاه حضور خواهد یافت، بیان داشت: کمیته‌ای ۵ نفره از اعضای کمیسیون بهداشت با حضور من و آقایان بنیادی، عابدی، یوسفی و خاتمی با هدف نظارت و حضور مجلس در این قرارگاه تشکیل شد و قرار بر این شد که این کمیته نیز درون همان قرارگاه مرکزی که در وزارت بهداشت مستقر است، انجام وظیفه کند و اولین جلسه مشترک این کمیته با قرارگاه صبح فردا در وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تصمیماتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که استان‌هایی که می‌خواهند در خصوص تعطیلی بعضی از مدارس و سازمان‌ها تصمیم بگیرند، پیشنهاد خود را به این قرارگاه ارسال کنند و این قرارگاه در اسرع وقت تصمیم‌گیری کرده و به آن‌ها ابلاغ کند.

قربانی همچنین با اشاره به برخی آمارهای ارائه شده از سوی برخی نمایندگان از تعداد کشته‌شدگان بیماری کرونا، تصریح کرد: آمار و ارقامی که توسط بعضی از همکاران نماینده در قم اعلام شده است، خبر درستی نیست. شاید بسیاری از مرگ و میرها در کشور اتفاق افتد، اما اینکه همه این‌ها بر اثر کرونا باشد، حرف نادرستی است.

وی ادامه داد: از همه کسانی که می‌خواهند حرفی بزنند حتی همکاران نماینده ما انتظار می‌رود این حرف را از مبادی رسمی استخراج کنند و از بیان حرف‌های غیرکارشناسی در این فضای پرالتهاب کشور که می‌تواند غم و آلام مردم را اضافه کند، حتما خودداری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت در خصوص تامین اقلام مورد نیاز خانوارها با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری، اظهار داشت: مساله دیگر تامین نیازمندی‌ها و امکانات از جمله ماسک و مواد ضدعفونی است که تا فردا در دسترس همگان قرار خواهد گرفت، البته این اقلام در قم به صورت یک پکیج در اختیار خانوارها قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: مساله آخر اینکه باید یک فضای ایمن برای سربازان خط مقدم این جبهه یعنی پرسنل حوزه بیمارستانی وزارت بهداشت درمان و دانشگاه‌ها ایجاد شود که بتوانند با اطمینان خاطر به انجام وظیفه بپردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: