کد خبر: ۸۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۱۶۸
لاهوتی در موافقت با بودجه سال ۹۹؛
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: واگذاری ۶۰۰ طرح ملی در لایحه بودجه سال ۹۹ به استانها، اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش داده است.

بودجه ۹۹ اختیارات فرمانداران و استانداران را افزایش داده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در موافقت با کلیات این لایحه، گفت: پیشنهاد بودجه سه دوازدهمی چه اتفاقی در کشور شکل می دهد؟ اگر لایحه بودجه فعلی اشکالاتی دارد، آن را برطرف کنیم. بودجه سه دوازدهمی مشکلاتی را برای کشور رقم می‌زند، اختیار ۶۰۰ طرح ملی به استان‌ها داده شده که اختیار استانداران را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع درآمدی دولت کاملا مشخص است، ادامه داد: بودجه سال ۹۹ براساس واقعیت بسته شده است، با شرایط کنونی امکان فروش نفت بیش از یک میلیون بشکه در روز را نداریم و قیمت هر بشکه ۵۰ دلار تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت اعلام کرده که ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال غیرضروری خود را در جریان بودجه سال ۹۹ واگذار می کند، عنوان کرد: میزان دریافت مالیات ۱۷۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده، با توجه به شرایط اقتصادی، تورمی و تحریمی، علم اقتصاد می گوید شرایط وصول مالیات باید سهل تر شود و امکان افزایش اخذ مالیات بیش از ۱۷۵ هزار میلیارد تومان وجود ندارد.

لاهوتی تصریح کرد: نسبت به دولت مدعی بودیم که مالیات بر خانه های خالی را اجرا نمی کنیم که در بودجه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در این خصوص برای دولت تعهد ایجاد شد و برای خانه ها و خودروهای لوکس نیز رقمی پیش بینی شده است، بنابراین نگاه به وصول مالیات در بودجه سال آینده افزایش دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه درست است که دولت اعلام کرده ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق صادر می کند، اما ۵۳هزار میلیارد تومان از آن اوراقی است که باید برگشت دهد، گفت: امسال با توجه به تحریم ها سهم صندوق توسعه ملی ۳۶ درصد بود که دولت سهم صندوق را ۲۰ درصد کاهش داد و ۱۶ درصد باقی مانده به عنوان استقراض دولت است و دولت ۱۶ درصد بدهکار صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار غیر از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده، این رقم می تواند تحول بزرگی در کشور ایجاد نماید، گفت: در سالی که تحریم هستیم، دولت دقت کرده بودجه خود را به بانک ها تحمیل نکند، زیرا باعث ایجاد تورم می شود.

لاهوتی در پایان با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده به تولید و معیشت توجه شده است، خاطرنشان کرد: کف حقوق کارمندان دولت از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش داده شد و از سوی دیگر ۶۰۰ طرح ملی به استان ها واگذار شده که اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش می دهد، دولت در جریان بودجه از راهکارهای ابتکاری استفاده کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: