کد خبر: ۸۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید: ۱۶۸
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنا است روز دوشنبه در کمیسیون جلسه‌ای با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور داشته باشیم.

جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور با موضوع کرونابه گزارش خبرداغ، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنا است روز دوشنبه در کمیسیون جلسه‌ای با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور داشته باشیم.

ابوالفضل سروش در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره شیوع بیماری کرونا در برخی نقاط کشور گفت: به نظر من کرونا یک نوع ویروس سرماخوردگی است و قبلا هم وجود داشته است اما این ویروس اخیرا مقداری جهش پیدا کرده است و به نظر من جو روانی‌اش بیشتر از واقعیت بیماری مردم را ترسانده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در آمارهای بهداشت جهانی هم که گزارش می‌شود، مرگ‌ومیر آنفولانزاهای دیگر بیشتر از کرونا است. کرونا فقط شیوع زیادی دارد یعنی انتقال و سرایت آن زیاد است. شاید خیلی از مردمی که به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند کرونا داشته باشند و خوب شوند.

نماینده مردم تهران گفت: مهمترین نکته‌ای که در رسانه‌ها هم وجود دارد بحث پیشگیری است. این بیماری را باید پیشگیری کرد تا از این طریق کنترل شود. در میان مردم عادی هم ممکن است خیلی‌ها دچار این بیماری شوند، اما خوب می‌شوند. تنها کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید مقداری بیشتر دقت کنند، از جمله کسانی که آسم، یا بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات پزشکی و بهداشتی کشور در حدی است که بتوان، در صورت شیوع وسیع این بیماری از بروز چالش برای کشور جلوگیری کرد؟ گفت: کشور ما در نظام بهداشتی و درمانی جزو کشورهای خوب دنیا است. ان‌شاالله می‌توانیم این بیماری را خیلی خوب ظرف یک ماه کنترل کنیم. به نظر من جای نگرانی ندارد.

سروش با بیان اینکه آمارها را به طور دقیق ندارم اظهار داشت: در ۲۵ کشور دنیا الان ثابت شده که این بیماری وجود دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

وی درباره پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد کرونا گفت: بنا است روز دوشنبه در کمیسیون جلسه‌ای با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: