کد خبر: ۸۴۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید: ۳۴۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک مورد مثبت بیماری کرونا در این شهرستان تشخیص داده شد و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه و قرنطینه است.

یک مورد بیماری کرونا در اراک تایید شدبه گزارش خبرداغ ، دکتر«محمد جمالیان» روز پنجشنبه افزود: هشت مورد بیمار مشکوک به کرونا ویروس در کل استان و اراک وجود داشت که پس از آزمایش‌های تخصصی بیماری یک نفر تایید شد و نتایج آزمایشگاهی هفت بیمار دیگر منفی بود.

وی اظهار داشت: مورد آزمایشگاهی فرد مشکوک به کرونا ویروس برای تایید نهایی و قطعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی کرونا ویروس از کشور آلمان خریداری و در اراک مستقر شده و با کمترین فرصت‌سوزی امکان تشخیص و اقدامات لازم در زمینه بیماران احتمالی وجود دارد.

دکتر جمالیان ادامه داد: ترس و وحشت مردم از کرونا ویروس بی مورد است زیرا ۷۰ درصد مبتلایان به این ویروس به‌صورت سرپایی درمان شده و ۳۰ درصد آنان نیاز به بستری دارند و این ویروس تنها ۲ تا چهار درصد منجر به مرگ می‌شود که این مهم با آنفلوآنزایی که امسال پشت سر گذاشته شد قابل مقایسه نیست.

وی گفت: سرعت بالای انتشار این ویروس از جمله عواملی است که نگرانی مسوولان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی را برانگیخته است و این مهم نیز با رعایت اصول بهداشتی فردی قابل پیشگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هر فرد تب‌دار با علایم سرفه باید از ماسک استفاده کند و تا حد امکان از منزل خارج نشود و مردم باید به صورت جدی از دست دادن و روبوسی بپرهیزند.

دکتر جمالیان بیان کرد: شستشوی دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ دقیقه چندین بار در روز الزامیست و در کاهش سرعت پخش ویروس اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا ویروس سیاست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است اما نیاز است که مردم برای پیگیری اخبار کرونا تنها از مراجع رسمی خبری و رسانه‌های معتبر اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم برای تهیه ماسک نباید به داروخانه‌ها هجوم ببرند تا همه بتوانند از امکانات موجود بهره بگیرند و تقاضای کاذب در خرید ماسک به افزایش قیمت دامن زده و این مسئله به نفع هیچ‌کس نیست.

کرونا تاکنون ۸۰۵ نفر در ژاپن، ۸۴ نفر سنگاپور، ۸۲ نفر کره جنوبی، ۶۲ نفر در هنگ کنگ، ۳۵ نفر تایلند، ۲۴ نفر در تایوان، ۲۲ نفر در مالزی و شمار معدودی را در دیگر کشورها مبتلا کرده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا ویروس ۷۵ هزار و ۷۲۵ نفر و مبتلایان چین ۷۴ هزار و ۵۷۶ نفربوده و ۱۶ هزار و ۲۳۳ نفر تاکنون درمان شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ مورد فوت ناشی از کرونا ویروس در استان قم رخ داده است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: