کد خبر: ۸۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۱۸۷
حسن‌بیگی :
یک نماینده مجلس گفت: یک برنامه چشم‌انداز بیست ساله و یک برنامه پنج ساله نوشته‌ایم، باید تراز بگیریم که دولت‌ها در تراز این دو برنامه چه‌کار کرده‌اند. همچنین باید بررسی شود نمایندگان ادوار مختلف در تراز وظایف ذاتی خود که قانون‌گذاری و نظارت است چه کرده‌اند. طبیعتا این مشکل هست.

هنوز در کشور با عدد و ریاضیات کار نمی‌کنیم/ اشکال دولت و مجلس این است که گزارشات نوبه‌ای خود را ارائه نمی‌دهندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ابوالفضل حسن‌بیگی  در پاسخ به این سوال که چرا انتقاداتی که همراه باسوءگیری‌‌های مشهود همراه است علیه دولت و آقای روحانی شکل گرفته است و رو به تشدید است؟ گفت: ما یک تجربه چهل ساله داریم که در دور دوم ریاست‌جمهوری حجم سنگینی از تبلیغات و سیاه‌نمایی‌ها و تخریب‌ها وجود داشته است. در زمان مقام معظم رهبری به نوعی قانونی اساسی تغییر کرد و پیش از آن کشور جدای از جایگاه رئیس‌جمهور نخست‌وزیر داشت. در دوره دوم دوم آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم این تخریب‌ها را دیدیم و الان نیز آقای روحانی مستثنی نیست.

نماینده مردم دامغان درباره علل تخریب‌ها در چهارسال دوم دولت‌ها گفت: علت آن است که یک سلسله شعارهای آرمانی در کشور داده می‌شود که این شعارها تحت هیچ شرایطی تخصصی و اجرایی نخواهد بود درنتیجه پایان دولت دوم که می‌شود سنجه‌ای وجود ندارد که مشخص شود چه میزان از این شعارها در کشور اجرا شده اسراه برای مت و قابله و تخریب باز می‌شود و این طبیعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اینکه این تخریب‌گری‌ها در اواخر یک دوره چهارساله مجلس هم وجود دارد، گفت: همین حالت را در مجلس داریم. از مجلس اول و دوم تا مجلس دهم همواره شاهد هستیم که پایان هر دوره به دلیل اینکه تعداد زیادی برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند آن عددها همواره با نماینده موجود مقابله می‌کنند. درنتیجه تحت هیچ شرایطی برای مردم امکان‌پذیر نیست که ببینند کدام شعار حق و کدام شعار تخصصی و درست است. همواره شاهدیم طی این ۴۰ سال پایان دوره نمایندگی همچنان تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی وجود دارد.

عضو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی درباره علل وجود چنین رویکردهایی که باعث شکل‌گیری تخریب‌‌ها در کشور می‌شود، گفت: علت این است که ما هنوز در کشور با عدد و ریاضی کار نمی‌کنیم. اگر با عدد و ریاضی کار می‌کردیم همه بایستی در چارچوب وظایف قانونی خود کار می‌کرد. یک برنامه چشم‌انداز بیست ساله و یک برنامه پنج ساله نوشته‌ایم، باید تراز بگیریم که دولت‌ها در تراز این دو برنامه چه‌کار کرده‌اند. همچنین باید بررسی شود نمایندگان ادوار مختلف در تراز وظایف ذاتی خود که قانون‌گذاری و نظارت است، چه کرده‌اند. طبیعتا این مشکل هست.

وی افزود: نکته دیگری که مطرح است این است که ایران حزبی اداره نمی‌شود. اگر ایران حزبی اداره می‌شد یک حزب باید از خود دفاع می‌کرد و درنتیجه وقتی حزب با یک تشکیلات و ساختار قوی وارد صحنه شود حزب مقابلش وقتی می‌خواهد او را تخریب و سیاه‌نمایی کند به صورت علمی ورود کرده و از خود دفاع می‌کند. درنتیجه پایان هر دوره نماینده حاضر و رئیس‌جمهور وقت تنها می‌مانند و تمام اشاره‌ها به طرف فرد هست و نه حزب. به این دلیل که تشکیلاتی کار نمی‌کنیم شاهد هستیم که متاسفانه چنین اقداماتی انجام می‌شود.

حسن‌بیگی در پاسخ به این که سوال اینجاست که چرا برخی حتی از گشایش‌های اقتصادی برای مردم خوشحال نمی‌شوند و با هر سیاستی که به نفع کشور و مردم باشد به مخالفت می‌پردازند و ما چرا باید چنین رویه‌هایی در کشور خود داشته باشیم؟ گفت: وقتی کشور حزبی اداره نمی‌شود این مشکلات پیش می‌آید. کارکرد حزبی یک کارکرد پاسخگو است و یک حزب در همه رشته‌ها از عناصر و افراد توانمندی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌‌کند درنتیجه مردم هم برنامه‌محور می‌شوند و نه فرد محور. امروز به این دلیل که مردم فرد محور هستند گوش خود را به این می‌سپارند که طرف مقابل چه می‌گوید و آن‌وقت سیاه‌نمایی‌ها رو می‌شود.

وی افزود:‌ اگر کشور ما حزبی شود و افراد با تشکیلات و برنامه بیایند و در زمان خود گزارش کار دهند به حل بسیاری از این مشکلات کمک می‌کند. وقتی یک وزیر را می‌خواهند استیضاح کنند می‌بینید که هزارن هزار برگ از کارهایی که انجام داده را بیان می‌کنند و در یک مقطع کوچک برای هیچ‌کس قابل هضم و تشخیص نیست که این حرف درست است یا نه اما اگر دائما و به صورت مستمر به مردم گزارش داده شود چنین نخواهد شد و تبلیغات سوء نیز بر آن اثر نخواهد گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: الان با این همه کاری که جمهوری اسلامی انجام داده اما چون به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شدیم طبیعتا در شهری که یک نفر نماینده دارد و پنجاه نفر کاندید شده‌اند از این میان ۴۹ نفر همواره سیاه‌نمایی و تخریب می‌کنند. در مقطعی هم که دولت می‌خواهد عوض شود دو سال قبل از انتخابات این تخریب‌ها و انتقادات شروع می‌شود و هیچ یک از کارهای خوب هم دیده نمی‌شود. وقتی کارهای خوب یک دولت دیده نمی‌شود اوضاع برای مردم خلط می‌شود.

نماینده مردم دامغان گفت: حتی اگر آقای روحانی از ۱۰۰ کار خود ۹۹ تای آن هم درست باشد وقتی یک تعیین قیمت بنزین انجام می‌شود آن ۹۹ کار خوبش هم نادیده گرفته می‌شود و نمره به این یک کار او داده می‌شود. اینجا به لحاظ اینکه شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد هیچ‌کس نمی‌داند در آنجا سران قوا مسئول هستند و یک نفر مسئول نیست و هر یک از سران قوا هم بخواهند شانه از زیر بار خالی کنند مردم و ملت می‌فهمند که او در این زمینه کتمان حق می‌کند و طبیعتا جایی برای سیاه‌نمایی باقی نمی‌ماند.

عضو فراکسیون ایثارگران ممجلس گفت: دولت و مجلس با اشکالی مواجه هستند که گزارشات نوبه‌ای خود را نمی‌دهند. در دنیا گزارش روز به روز و حتی ثانیه به ثانیه می‌دهند و هیچ‌جا سالیانه و فصلی گزارش نمی‌دهند بلکه گزارشات روز به روز ارائه می‌شود و مشخص خواهد بود که این رئیس‌جمهور موفق هست یا نیست. معیار ما به این دلیل که غلط است موضوعات را با مباحث آرمانی و سیاسی و جزیانی مطرح می‌کنند و نزدیک انتخابات می‌شود می‌بینیم که تعداد زیادی جبهه و حزب و گروه به صورت قارچی ایجاد شده و بعد از انتخابات هیچ‌کدام نیستند که پاسخگوی مردم و طرفداران خود باشند.

وی افزود: وقتی ساختار حزبی نداریم و احزاب در زمان انتخابات فعال می‌شوند تمام خواسته‌هایی که اطراف گروه‌ها و احزاب و جریان‌های خلع‌الساعه در زمان انتخابات شکل می‌گیرد مطالبات خود را از دولت و آن نماینده‌ای که رای‌ آورده می‌خواهند. نماینده‌ای که از بین پنجاه نفر رای آورده است میبیند آن ۴۹ نفر مطالباتی را در جامعه ایجاد کرده‌اند که روی سر یک نفر می‌ریزد و درنتیجه آن نماینده مجلس هم نمی‌تواند وظیفه خود را در قانون‌گذاری و نظارت انجام دهد و جامعه هم قانع نمی‌شود. این اختلافی را در جامعه ایجاد می‌کند و عناصر سودجو از این خلاء استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: