کد خبر: ۸۴۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
تعداد بازدید: ۳۲۲
حسین ضروری، خواننده و سرپرست گروه آوای شفق از اجرا در تالار رودکی به عنوان «توفیق اجباری» یاد کرد و از مناسب نبودن فضای این سالن برای گروه پرجمعیتش ابراز نارضایتی کرد.

«توفیق اجباری» اجرا در تالار رودکی!به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، حسین ضروری، خواننده و سرپرست گروه آوای شفق از اجرا در تالار رودکی به عنوان «توفیق اجباری» یاد کرد و از مناسب نبودن فضای این سالن برای گروه پرجمعیتش ابراز نارضایتی کرد.

در آخرین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی در سانس نخست، صحنه‌ی اجرای گروه آوای شفق به رهبری سرژیک میرزاییان و خوانندگی حسین ضروری بود.

سن اجرا در تالار رودکی امشب (چهارشنبه) پر بود از نوازندگان جوانی که اغلب ویولن به دست بودند و تنبک، درامز، دف، تار و پیانو هم همراهی‌شان می‌کردند.

در انتهای صحنه هم گروه کر در سه ردیف دفتر نت به دست ایستاده بودند و همگی لباس‌های یکدست مشکی بر تن داشتند.

اولین قطعه‌ای که توسط حسین ضروری خوانده شد یک ترانه آذری بود که هم‌صدایی گروه کر را به همراه داشت و در ادامه هر قطعه‌ای که اجرا می‌شد، گروه کر با آن هم نوایی می‌کردند.

در طول اجرا پخش صدا دو بار به مشکل برخورد و یکی از نوازنده‌های ویولن هر بار پشت میکروفن می‌رفت و از صدابردار درخواست می‌کرد مشکل را رفع کند.

حسین ضروری در اواسط اجرا از سرژیک میرزاییان به عنوان یکی از موزیسین‌های نمونه ایرانی نام برد و از حضورش در گروه به عنوان رهبر تشکر کرد. او همچنین از حضور محمدرضا پیرجانی به عنوان مدیر ارکستر و نوازنده ویولن تشکر و قدردانی‌کرد.

خواننده و سرپرست گروه آوای شفق همچنین اجرا در تالار رودکی را توفیق اجباری عنوان کرد و خطاب به تماشاگران گفت: این سالن مناسب نیست و اگر برنامه ریزی جشنواره این نبود ما مثل کنسرت قبلی و بعدی‌مان تالار وحدت را انتخاب می‌کردیم. اما در هر صورت مهم نیست که کجا هستیم، مهم این است که شما مقابل ما هستید.

در اواخر اجرا برگه‌ای به دست حسین ضروری رسید که گویا توضیحی بود درباره انتقادش از تالار رودکی. ضروری پس از خواندن این یادداشت عنوان کرد که منظورش این نیست عوامل تالار رودکی با آنها مشکلی دارند بلکه منظورش این است از اینکه به سالنی که ظرفیت گروهشان را ندارد زحمت داده‌اند، ناراحت است و عوامل تالار رودکی بسیار هم با آنها همکاری کرده‌اند.

محمدرضا پیرجانی، نوازنده ویولن، امیر حسین شرفی، نوازنده کمانچه و فرهاد صفی‌پور، نوازنده نقاره در این اجرا تک نوازی زیبایی داشتند؛ به ویژه تک‌نوازی نقاره که توجه حاضران را جلب کرد و جلوه ویژه‌ای به اجرا بخشید.

قطعه "جان مریم" آخرین قطعه‌ای بود که برای بار دوم در این اجرا با همخوانی تماشاگران حاضر در سالن نواخته و خوانده شد.

"ایرانم ای وطن" از حسین ضروری، سنه ده قالماز، سن سیزاولان، اه دلبر، یارالیام، ساری گلین، ایریلیق، عزیز جون، قوی گولوم گلین، لایی لایی، داشلی قالا و عزیزم سوزه (فولکلور)، روز بی غروب از حسین ضروزی و رضا بیرجانی، کلاسیک غربی، جان مریم از حسین ضروری، روزهای من از حسین ضروری و سیاوش بابایی، شوبرت، حواسم پیش تو مونده از حسین ضروری و نغمه‌گه عشق از علی جعفریان قطعاتی بودند که امشب توسط گروا آوای شفق اجرا شدند.

ارکستر و گروه‌کر آوای شفق در سال ۱۳۹۱ به رهبری حسین ضروری با هدف زنده نگه داشتن آثار فاخر اقوام ایرانی شکل گرفت و تا کنون اجراهای متعددی را در تهران روی صحنه برده است.

بیشتر قطعات اجرایی این گروه را آثار فولکلور کلاسیک آذری تشکیل می‌دهد که توسط حسین ضروری برای ارکستر تنظیم شده است.

فردا پنجشنبه (اول اسفندماه) اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پس از هفت روز اجرای رسمی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: