کد خبر: ۸۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۱۳۶
پیشکسوت فوتبال ایران می گوید تیم های کشور ما باید توانایی فنی مقابله با تیم های عربی را پیدا کنند.

مجیدی و گل‌محمدی هنوز تجربه لازم را ندارند/ تیم های ما از نظر مالی قدرت برابری با تیم عربی را ندارندبه گزارش خبرداغ ، صادق ورمزیار درباره ناکامی تیم های ایرانی در دو هفته ابتدایی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: من فکر می کنم شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم های ایرانی درست کرد، کار را برای تیم ها دشوارتر کرد. اگر تیم های ما در خانه و در داخل کشور بازی می کردند، شاید شرایط متفاوت می شد. اما این همه ماجرا نیست. شاید ورود AFC به بحث میزبانی تیم های ایرانی ۳۰ درصد ماجرا باشد و نباید همه چیز را گردن AFC بیندازیم.


وی ادامه داد: باید قبول کنیم که تیم های ما از نظر هماهنگی، قدرت فکری و اعتماد به نفس هنوز به شرایط آرمانی برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا نرسیدند. از نظر روحی و روانی بازیکنان واقعا آماده نبودند. اگرچه تیم های ما از نظر مالی قدرت برابری با تیم عربی را ندارند. شما نگاه کنید آنها بازیکنی مثل مانژوکیچ را می خرند و ما نمی توانیم از این دست بازیکنان داشته باشیم. با این حال خیلی جاها شرایط برابر است. مثلا در بازی دو شب پیش استقلال و الاهلی دیدید که با وجود همه مسائل اما تقریبا شرایط دو تیم برابر بود. یا اینکه در بازی دیشب پرسپولیس و الشارجه به همین شکل بود، اما تیم های ما از بردن حریفان عاجز ماندند.


پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ایرانی شدن نیمکت تیم های کشورمان تاثیری در این نتایج ضعیف دارد، تاکید کرد: صد درصد رفتن مربیان خارجی تاثیرگذار است. آنها مربیانی بودند که صاحب سبک هستند و توانایی اداره تیم را در شرایط حساس دارند. از نظر نظم و انضباط، قدرت تعویض، ریکاوری و بدنسازی همه جوره کارشان را بلد بودند و نمی توانیم بگویم رفتن این مربی ها تاثیرگذار نبوده است.


ورمزیار در پاسخ به پرسش دیگری که آیا منظورش این است که مربیان ایرانی مثل مجیدی و گل محمدی هنوز به تجربه لازم برای مربیگری در آسیا نرسیدند، بیان کرد: قطع به یقین همینطور است. مربیان خارجی که آمدند و رفتند نشان دادند توانایی های زیادی دارند و مربیان ایرانی هنوز تجربه لازم را به دست نیاوردند و چند سال نیاز به زمان دارند تا به این توانایی و تجربه برسند.


وی در پایان افزود: ما باید توان فنی تیم هایمان را بالاتر ببریم. تا زمانی که تیم های ایرانی قدرت مقابله با تیم های عربی را به دست نیاورند شرایط اینگونه است. فوتبال ما ضعف هایی دارد اما به نظرم هنوز هم می توانیم در آسیا حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

 

ورزش سه

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: