کد خبر: ۸۴۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: ۳۷۳
وزیر بهداشت گفت: ما گرفتار پیک زمستانه آنفولانزا هستیم و باتوجه به سردی ناگهانی هوا در بعضی از استان‌ها این زمینه تشدید شده که در حال مدیریت کردن آن هستیم.

گرفتار پیک زمستانه آنفولانزا شده‌ایم/ فوت دو نفر به دلیل نقص ایمنیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت دانشجویان منتقل شده از چین به ایران گفت: به اتفاق نماینده سازمان جهانی بهداشت در محل قرنطینه آن‌ها رفتیم که همه چیز خوب بود. با صحت و سلامت کامل با گواهی که ما خدمت این عزیزان دادیم مرخص شدند و تحویل خانواده‌ها شدند. یک شیوع زمستانه آنفولانزا را در کشور داریم که بعد از این موج سرما هم مقداری بیشتر بروز پیدا کرده است.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به مهار پیک پاییزه آنفولانزا انتظارش را داشتیم پیک زمستانه‌اش هم خود را در ۱۰ یا ۱۲ روز گذشته در استان‌های مختلف نشان داده است. شهرستان قم یکی از مواردی بود که ما پیک آنفولانزا را در آن داشتیم. هفته گذشته (درمورد) آنفولانزای نوع بی، مواردی را برای ما ارسال کردند که تایید شد. یکی دو مورد هم در بین این‌ها بودند که به دلیل نقص ایمنی فوت کردند. یک جانباز عزیز شیمیایی بود که سن بالای شصت سال داشت که به دلیل مشکلات تنفسی فوت کرده بودند و همچنین یک فرد مسن.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: از آن‌ها هم برای اینکه اطمینان پیدا کنیم از پریشب نمونه‌برداری کردیم و دو سه بار تست کردیم و تا این لحظه هنوز ما غیر از آنفولانزا از شهر قم، گزارشی نداریم و قطعا اگر مورد جدیدی باشد حتما به استحضار مردم شریف خواهم رساند.

نمکی درباره اهمیت انتخابات و تاثیر آن در سرنوشت کشور نیز گفت: به هرحال ما این را همیشه عرض کرده‌ایم که انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی است و از طرف دیگر مشارکت در انتخابات نمادی از وفاق ملی است. باتوجه به اینکه در عرصه بین‌المللی تحت فشارهای سنگینی هستیم و به ما فشار می‌آورند، درنتیجه انتخابات یک پیامی به بیرون است که این وفاق ملی عامل ایستادگی بیشتر ما در مقابل هجمه‌ها خواهد بود.

وی افزود: توصیه بنده به همه مردم عزیز گرچه ممکن است در بعضی شهرها برخی‌ها گله داشته باشند که افراد مورد نظرشان در لیست نیست این است که سعی کنند حتما شرکت بفرمایند و آنکه به ذهن و فکر و روح و تفکرشان نزدیک‌تر هست را انتخاب کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آماری از مرگ و میر ناشی از آنفولانزا منتشر شد که در آبان‌ماه پنجاه و شش نفر فوت کردند حال آیا شما این آمار را تایید می‌کنید؟ گفت: در رابطه با آنفولانزا در پیک پاییزه ما همین حدود مرگ و میر را در افرادی که نقص ایمنی داشتند و دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند داشتیم و این طبیعی است. در آمریکا در آن پیک طی سه هفته ۸۵۰۰ مرگ در اثر آنفولانزای H۱N۱ گزارش داشتیم.

نمکی گفت: ما گرفتار پیک زمستانه آنفولانزا هستیم و باتوجه به سردی ناگهانی هوا در بعضی از استان‌ها این زمینه تشدید شده که در حال مدیریت کردن آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: