کد خبر: ۸۴۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۲۰۱
رئیس‌جمهور گفت: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

روحانی: مجلس برای سرنوشت ما مهم است/ نگویید که چون هم حزبی‌های ما تایید نشدند هر کسی می‌خواهد به مجلس برودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: در آبان ماه حوادثی اتفاق افتاد که دشمنان می‌خواستند از آن سوء استفاده کنند. در روزهای ابتدایی آن حوادث، مردم از زنجان، تبریز و همه استان‌های کشور به صحنه آمده و افتخار بزرگ یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود، جلوه‌های زیبا و ماندگار را ساختند.

وی با اشاره به سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ افزود: البته وقتی از آذربایجان و تبریز نام می‌بریم باید به سالگرد ۲۹ بهمن ۵۶ هم اشاره کنیم که آن حادثه، حادثه بسیار مهمی بود. البته به عنوان چهلم حادثه قم بود که در ۱۹ دی رخ داده بود اما آنهایی که تاریخ انقلاب را به یاد دارند، می‌دانند قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن کمر رژیم را شکاند و یک امیدواری عظیم در سراسر کشور به وجود آورد.

رییس‌ دولت دوازدهم ادامه داد: برای همه روشن بود در حرکتی که مردم آذربایجان و تبریز به صحنه آمدند، پیروزی ما حتمی و قطعی است. آنهایی که محاسبات سیاسی دستشان بودند و از رجال سیاسی بودند، می‌دانستند که این پایان کار رژیم است و کمتر از یک سال انقلاب شکوهمند ما به پیروزی رسید.

روحانی با بیان اینکه در مسئله شهادت سردار سلیمانی، مردم یک کار اعجاب‌آور کردند و مردم دنیا و منطقه را به شگفتی درآوردند، تصریح کرد: هیچ کسی فکر نمی‌کرد چه قدر میان مردم و نیروهای مسلح نزدیکی وجود دارد، هیچ کسی فکر نمی‌کرد مبارزه با تروریسم برای مردم ایران تا چه اندازه مهم باشد و امنیت خاورمیانه و همسایگان برای مردم اهمیت دارد. سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه و امنیت ملی ما بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم نشان داد همه تلاشی که آمریکا و کشورهای غربی نسبت به مردم ایران داشتند، تفکر غلط و اشتباهی بوده است، خاطرنشان کرد: آن روزها چه حضور مردم در عراق و چه حضور در سراسر ایران که نمادش خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان بود، همه مردم هم‌نوایی کرده و پاس داشتند و نشان دادند چه مردم وفادار، شکرگذار و قدرشناسی هستند.

رییس‌جمهور افزود: کجای دنیا سراغ دارید مردم برای یک سرباز وفادار وطن اینچنین به خیابان بیایند؟ این حضور از روزهای ماندگار در تاریخ شد. در ۲۲ بهمن هم مردم به صحنه آمدند. همه جا راهپیمایی باشکوه بود. در حضوری که در خیابان آزادی داشتم و تا آنجایی که توفیق داشتم در همان قدم‌ها پرجمعیت‌تر، پرشکوه‌تر و با انگیزه‌تر مردم را دیدم. ۴۱ سال از انقلاب گذشته و مانند اولین سالگرد، مردم با همان شور و علاقه آمده بودند.

روحانی اظهار داشت: روز دیگری که مردم باید افتخار ایجاد کنند، دوم اسفند است. چند موضوع را ملت عزیز ما باید تفکیک بکنند یکی موضوع اینکه ما پای صندوق می‌رویم تا بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی‌مان که نهاد بسیار مهمی است، برگزینیم.

وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین ما را بررسی و تصویب می‌کند، لوایح دولت به آنجا فرستاده می‌شود. به وزیران ما در آنجا رای داده می‌شود. آنها نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی و کار اجرایی دارند. همچنین تحقیق و تفحص و استیضاح و سوال به عهده مجلس است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار قدرتمند است، گفت: در کشورهای مختلف جایگاه و قدرت مجلس فرق دارد اما در ایران جایگاه بالایی دارد و این هم به دلیل نظر امام به مجلس بود که  همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کرد.

وی ادامه داد: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه  ما در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم، تاکید کرد: ما باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید بسیار از این ساختارها را تغییر بدهیم یا نه؟ دولت و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند، دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند. اگر بناست که مشکلات اقتصادی مردم حل و تحریم‌ها برداشته شود و نیز تولید افزود شود و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم، راه آن هماهنگی بین دولت و مجلس است.

وی افزود: نیاز داریم با مجالس دهم و یازدهم مشکلات را حل کنیم اگر بخواهیم موانع تولید را برداریم و به آن تحرک ببخشیم نیاز به قانون داریم، اگر بخواهیم در مسیر تولید علم و دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برویم نیاز به همکاری مجلس  و دولت داریم و به طور کل مجلس در همه امور مردم حق قانون‌گذاری و اظهارنظر دارد.

روحانی بیان کرد: برخی از مسائل از جمله رانت و غیره که در کشور وجود دارد باعث نگرانی مردم است و اگر مردم انقلاب کردند که این مسائل نباشند و همه مسائل از جمله جنگ و پذیرش تحریم و سختی‌ها برای به وجود آمدن اخلاق است چرا که اگر اخلاق درست شد همه چیز درست می‌شود.

وی با اشاره به جهاد اکبر از نظر پیامبر اسلام، گفت:‌ جهاد اکبر بالاتر از مبارزه با استکبار و آمریکا است اگر نهایت ما جامعه پاک و حیات طیبه است می بایست جهاد با نفس داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار قدرتمند است، گفت: در کشورهای مختلف جایگاه و قدرت مجلس فرق دارد اما در ایران جایگاه بالایی دارد و این هم به دلیل نظر امام به مجلس بود که  همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کرد.

وی ادامه داد: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه  ما در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم، تاکید کرد: ما باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید بسیاری از این ساختارها را تغییر بدهیم یا نه؟ دولت و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند، دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند. اگر بناست که مشکلات اقتصادی مردم حل و تحریم‌ها برداشته شود و نیز تولید افزود شود و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم، راه آن هماهنگی بین دولت و مجلس است.

وی افزود: نیاز داریم با مجالس دهم و یازدهم مشکلات را حل کنیم اگر بخواهیم موانع تولید را برداریم و به آن تحرک ببخشیم نیاز به قانون داریم، اگر بخواهیم در مسیر تولید علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان پیش برویم نیاز به همکاری مجلس  و دولت داریم و به طور کل مجلس در همه امور مردم حق قانون‌گذاری و اظهار نظر دارد.

روحانی بیان کرد: برخی از مسائل از جمله رانت و غیره که در کشور وجود دارد باعث نگرانی مردم است و  مردم انقلاب کردند که این مسائل نباشند و همه مسائل از جمله جنگ و پذیرش تحریم و سختی‌ها برای به وجود آمدن اخلاق است چرا که اگر اخلاق درست شد همه چیز درست می‌شود.

وی با اشاره به جهاد اکبر از نظر پیامبر اسلام، گفت:‌ جهاد اکبر بالاتر از مبارزه با استکبار و آمریکا است اگر نهایت ما جامعه پاک و حیات طیبه است می بایست جهاد با نفس داشته باشیم.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: