کد خبر: ۸۴۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
تعداد بازدید: ۲۱۴
روزنامه جروزالم‌‌پست اسرائیل:
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت که تندتر شدن لحن تهدیدهای مسئولان ارشد جنبش نُجَباء در هفته اخیر نشان می‌دهد آن‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی تصمیم خود را گرفته‌اند.

نجَباء تصمیم خود برای حمله به آمریکا را گرفته است/ تفاوت آخرین تهدیدهای الکعبیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به‌قلم «سِث جی فرانتزمن» تهدید مقاومت اسلامی نُجَباء مبنی بر انتقام‌گیری قریب‌الوقوع از اشغالگران آمریکایی را مورد توجه قرار داد.

در این گزارش که با تیتر «نُجَباء عراق از آغاز شمارش معکوس برای حمله به نیروهای آمریکایی خبر داد» منتشر شده، آمده است: جنبش نُجَباء با انتشار پیامی در حساب توئیتری سخنگوی خود، نظامیان آمریکایی حاضر در عین‌الاسد و سایر پایگاه‌ها را تهدید کرد که «ما از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تریم».

 به‌نوشته جروزالم پست، در این پیام از تصویری استفاده شده که نشان‌دهنده رصد شبانه یک خودرو زره‌پوش متعلق به ارتش آمریکاست.

منبع صهیونیستی در ادامه خاطرنشان کرده است: پیش‌تر نیز «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء، طی یک سخنرانی با در دست داشتن عکس‌هایی از پهپادهای متعلق به ارتش ایالات‌متحده، به نیروهای آمریکایی هشدار داده بود که شمارش معکوس برای پس گرفتن حق حاکمیت عراق آغاز شده است.

 روزنامه اسرائیلی سپس در معرفی نُجَباء اضافه می‌کند: این گروه با حضور نیروهای خارجی در عراق مخالف است و آنان را «اشغالگر» می‌داند. ضمنا بر این باور است که ایران، حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن (انصارالله) و الحشد الشعبی عراق در کنار یکدیگر تشکیل‌دهنده «امپراتوری مقاومت» هستند که با آمریکا مقابله می‌کنند.

گزارش‌نویس جروزالم پست با تشبیه ادبیات مسؤولان ارشد نُجَباء به مواضع فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و سیدحسن نصرالله، می‌افزاید: تندتر شدن لحن تهدیدهای نُجَباء در هفته اخیر و تصریح به تلافی خون‌های ریخته شده در فرودگاه بغداد ـ که به ترور [سپهبد شهید] قاسم سلیمانی اشاره دارد ـ نشان می‌دهد آن‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی تصمیم خود را گرفته‌اند.

این روزنامه صهیونیستی ضمن تأکید برهمکاری نزدیک نُجَباء با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شده است: آمریکا به‌دلیل همین نزدیکی و ایفای نقش مستقیم در عراق و سوریه، آن‌ها را در لیست تحریم قرار داده است. پنتاگون رهبر این جنبش را از اصلی‌ترین مهره‌های ایران می‌داند و وی را به‌مثابه یک تهدید خطرناک علیه ایالات‌متحده، تحت رصد و پیگرد قرار داده است.

 «سِث جی فرانتزمن» در پایان گزارش خود پیش‌بینی کرده است: با مرور پیشینه نُجَباء و مواضع رهبرانش نتیجه می‌گیریم که در هرگونه اقدام بعدی ایران علیه آمریکا، این جنبش نیز سهیم خواهد بود.

نجبا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: