کد خبر: ۸۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۴۱۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی از هفته گذشته آغاز شده است و ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام‌شده در کمیته مزد و تصویب در شورای عالی کار نرخ دستمزد کارگران در سال آینده تعیین خواهد شد و نتایج آن به فوریت اعلام می‌شود.

وزرات کار: پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شدبه گزارش خبرداغ ، محمد شریعتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت نمایندگان در جمع خبرنگاران در رابطه با پرداخت عیدی کارگران گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی از هفته گذشته آغاز شده است و ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام‌شده در کمیته مزد و تصویب در شورای عالی کار نرخ دستمزد کارگران در سال آینده تعیین خواهد شد و نتایج آن به فوریت اعلام می‌شود.

وی در ادامه در مورد اصلاح ساختاری تأمین اجتماعی بیان داشت: با توجه به بازار کار در جهان و تحولاتی که در نوع فعالیت‌های تولیدی، نظام کارگری و کارفرمایی ایجاد شده و همچنین به وجود آمدن استارت‌آپ‌ها و به وجود آمدن تحولات در نظام فعالیت‌های خدمات کشور از طریق اپلیکیشن‌ها نیازمند آن هستیم تا در قوانین حاکم در بازار کار یعنی قوانین تأمین اجتماعی و قانون کار به صورت روزآمد اصلاحاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال کنیم که این اصلاحات در دو بخش خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یک بخش از این اصلاحات،‌اصلاحات اساسی و کلان است که برای آن یک کارگروه تعیین شده تا با فرصت بیشتری به فعالیت پژوهشی در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون بپردازد تا به هدف مدنظر نزدیک شود.

شریعتمداری اظهار داشت: در مورد مقررات حاکم نیز یک سری اصلاحات فوری‌تر لازم است که برای آن هم کمیته دائمی تشکیل شده تا در تأمین اجتماعی و وزارت کار بررسی‌های لازم در مورد آن انجام شود و به مسائل مربوط به مقررات کار، سختی کار و مشکلات مربوط به هیأت‌های حل اختلاف و هیأت‌های تشخیص و هیأت‌های بدوی رسیدگی شود.

وی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی هم به مسائل مربوط به نظام پرداخت‌گری بیمه، بیمه‌گذاری و بیمه مشاغل پرداخته می‌شود.

* وضعیت تورم در حال بهبود نسبی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تورم انتظاری حداقل و حداکثر دستمزد کارگران در سال آینده چقدر خواهد بود،‌ گفت: نرخ تورم بعد از تغییرات نرخ ارز مورد کنترل قرار گرفته و اگرچه در رابطه با نرخ تورم رضایت نداریم، اما در یک ثبات نسبی قرار گرفته است.

شریعتمداری با اشاره به شاخص‌های خرده‌فروشی کالا و خدمات اظهار داشت: این شاخص‌ها نشان می‌دهد که تورم ماهیانه، نقطه به نقطه و متوسط 12 ماهه روند رو به بهبود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند و همین طور شاخص‌های بهای تولیدکننده همین روال بهبود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

وی ادامه داد: شاخص تولیدکننده نشانه تورم آتی است و از آنجا که این شاخص هم دارای ثبات نسبی است و روند مطلوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند، بنابراین روند تورم انتظاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای سال آینده بالا پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امیدواریم تورم انتظاری در رقم‌های قابل قبولی کنترل شود و در همین چارچوب کمیته دستمزد با استفاده از بررسی، حداقل سبد معیشتی و همچنین نرخ تورم سال جاری و تورم انتظاری پیشنهاد لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تعیین حداقل دستمزد به شورای عالی کار ارائه خواهد داد.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: