کد خبر: ۸۴۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۲۷۹
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که انتخاب مردم از سر هوش و منطق باشند مجلس می‌تواند در رأس امور قرار گیرد اما مجلسی که نماینده‌اش با هزینه‌های عجیب و غریب رأی بیاورد، نمی‌تواند در رأس امور باشد.

رأی جمع کردن با پول و شام توهین به شعور مردم است/ مجلسی که نماینده‌اش با هزینه‌های عجیب و غریب رأی بیاورد، نمی‌تواند در رأس امور باشدبه گزارش خبرداغ، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی به ستادهای انتخابات استان‌ها و اعلام شماره حساب از سوی نامزدها به فرمانداری‌ها، گفت: باید هرچه سریعتر ساز و کار این قانون تعیین گردد و مشخص شود یک نماینده هزینه‌های انتخاباتی‌اش از چه منابعی تأمین و چگونه آن‌ها را خرج می‌کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با ابلاغ این قانون نمایندگان باید هرچه سریعتر حساب مورد نظر را باز و اطلاعات آن را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهند، عنوان کرد: نامزدهای انتخابات باید مطابق قانون عمل کنند و وزارت کشور هم هرچه زودتر اگر آئین‌نامه آماده است آن را اجرایی کند.

وی درباره این‌که چنین قانونی از چه مسائلی در انتخابات جلوگیری می‌کند، گفت: قانونی که گفته می‌شود ابلاغ شده است با سقف هزینه‌هایی که هیأت‌های اجرایی و نظارت تعیین می‌کنند از ریخت و پاش‌های عجیب و غریب جلوگیری می‌کند.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای تاکید کرد: متاسفامه برخی امروز برای حضور در انتخابات هزینه‌های نجومی خرج می‌کنند؛ طبیعتا کسی که هزینه‌های نجومی در انتخابات دارد حتما در مقابل حقوق‌های نجومی چشم‌هایش را می‌بندد.

وی ادامه داد: شخصی که هزینه‌های نجومی می‌کند قطعا در مقابل رانت‌خواری سکوت می‌کند و وابستگی به صاحبان قدرت و ثروت پیدا می‌کند و مردم فرو دست را فراموش می‌کند، چنین فردی شجاعت بیان حقیقت را ندارد و در مقابل دیگران کرنش انجام می‌دهد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هزینه کردهای عجیب و غریب توهین به شعور مردم است زیرا به جای این‌که مردم را به تفکر وادار کنیم با پول، شام و هزینه می‌خواهند به اهداف خودشان برسند. 

وی ادامه داد:‌ ما امروز هزینه‌های عجیب و غریبی را می‌شنویم که اگر بخواهند با این‌ها رأی جمع کنند، توهین به شعور مردم است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتخاباتی را می‌خواهیم که در تراز جمهوری اسلامی باشد، انتخاب مردم از سر هوش و منطق باشد تا بتوان مجلس را در رأس امور قرار داد، قطعا مجلسی که با هزینه‌های عجیب و غریب نماینده‌اش رأی بیاورد نمی‌تواند در رأس امور باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: