کد خبر: ۸۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۲۷۵
دکتر مونسان در مراسم بزرگداشت روز زن:
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «در این وزارتخانه تلاش کردیم تا از حضور بانوان بیشتر استفاده کنیم به‌طوری‌که در سطوح مدیریت میانی انتصابات زیادی داشتیم، آمادگی داریم مدیریت چند اداره‌کل در استان‌ها را به بانوان بسپاریم، البته در این زمینه توسط معاون توسعه مدیریت وزارتخانه فراخوان اعلام شده است.»

تلاش کردیم از حضور بانوان در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیشتر استفاده شودبه گزارش خبرداغ به نقل از میراث آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مراسم روز بزرگداشت زن و مادر که صبح امروز شنبه 26 بهمن 98 در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: «کلمه مادر با‌قداست‌ترین کلمه‌ای بوده که بشر با آن روبرو است و واقعیت امکان‌ناپذیر است. دو نقش مهم برای بانوان در نظر گرفته‌شده است نخست ابعاد فردی که به نظر من مهم‌تر از نقش اجتماعی بوده، وجود بانوان در خانواده برکت، عشق و مهربانی است.»

حضور زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است

او افزود: «حضور زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است. اگر بزرگانی را در سطوح مختلف جامعه می‌بینیم، نشأت گرفته از دامن‌پاک یک مادر است. موضوع تربیت سخت و پیچیده است در هر جایی کار تربیتی انجام می‌شود، بسیار سخت است که نیاز به علم، درون قوی و معنویت بالا دارد و درنهایت انجام این کار بر عهده شخصیت بزرگی به نام مادر است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد:‌ «تلاش کردیم توجه ویژه‌ای به بانوان شود و امور رفاهی و معیشتی آن‌ها نیز بیشتر شود.»

دکتر مونسان اظهار کرد: «جایگاه زن رفیع است، توانایی بالای بانوان علاوه بر تربیت فرزندان در جامعه نیز نمایان بوده و نقش مهمی که آن‌ها در این بخش ایفا می‌کنند، موثر است. همچنین بانوان می‌توانند چند کار را باهم انجام دهند.»

بانوان در تمام عرصه‌ها اجتماعی وجود دارند و نقش‌آفرینی آن‌ها نقش اول است

او افزود: «خوشبختانه بانوان در تمام عرصه‌ها اجتماعی وجود دارند و نقش‌آفرینی آن‌ها نقش اول است. در حوزه فرهنگ و هنر تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران بانوان هستند و دست آفریده‌های آن‌ها به‌مراتب بالاتر و بهتر از دست‌ آفریده‌های آقایان است.»

مونسان تصریح کرد: «در حوزه اقتصادی نیز بانوان فعالیت دارند به طوری‌که جزو چهره‌های برتر اقتصادی هستند، همچنین آن‌ها در یک ‌سوم تولید ناخالص ملی ارزش‌افزوده ایجاد کردند، در بخش اجتماعی در حوزه‌های مختلف تیز خانم‌ها حضور موفق و فعالی داشتند. در حوزه‌های مدیریتی هم خیلی زود عملکرد خود را نشان می‌دهند، امیدواریم این روند رو به رشد باشد.»

امیدواریم 50درصد کابینه دولت از بانوان تشکیل شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری . صنایع‌دستی بیان کرد: «در آینده‌ای نه‌چندان دور بانوان سطوح مدیریتی بالا را بر عهده می‌گیرند با تأکید رئیس‌جمهوری حضور آن‌ها در این سطوح افزایش پیدا کرده است. امیدواریم 50 درصد کابینه دولت از بانوان تشکیل شود.»

در پایان این مراسم با حضور دکتر مونسان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمبر بی‌بی مریم بختیاری رونمایی شد و از بانوان کارآفرین حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، بانوان وزارتخانه و خانواده شهدا تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: