کد خبر: ۸۴۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۱۰۳۱
در یکی دو روز گذشته موضوعی خیلی‌زود دست به دست در فضای مجازی چرخید و به سوژه اصلی پیج‌ها و کانال‌های هواداری پرسپولیس تبدیل شد.
آیین‌نامه جدید انضباطی AFC به ضرر پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: در یکی دو روز گذشته موضوعی خیلی‌زود دست به دست در فضای مجازی چرخید و به سوژه اصلی پیج‌ها و کانال‌های هواداری پرسپولیس تبدیل شد. موضوع از این قرار است که برخی رسانه‌های مجازی با انتشار مطالبی ادعا کردند که معزعلی بازیکن تیم الدحیل در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا 2 اخطاره شده و حضورش در بازی برابر پرسپولیس غیرقانونی بوده است.

با انتشار این خبر و مدارکی که ثابت می‌کرد این بازیکن 2 اخطاره بوده است، روزنه امید در دل هواداران پرسپولیس زنده شد تا آنها از باشگاه بخواهند خیلی‌زود به این موضوع اعتراض کنند و اگر حق به جانب پرسپولیسی‌ها بود، بتوانند نتیجه این دیدار را تغییر دهند.

استوری کم‌امید خبیری!

بعد از هجوم هواداران پرسپولیس به پیج شخصی حسین خبیری و خواهش از او برای پیگیری محرومیت بازیکن الدحیل، مشاور مدیرعامل پرسپولیس با انتشار یک استوری که چندان امیدی در آن دیده نمی‌شد، نوشت: «هوادارای عزیز، درباره خبر 2 اخطاره بودن معزعلی بازیکن الدحیل مقابل پرسپولیس مقرر شد بخش بین‌الملل باشگاه از کمیته مسابقات AFC استعلام کنه. هرچند با توجه به اینکه قبل از مسابقات محرومان رو اعلام می‌کنن و احتمال همچین اتفاقی بعیده، اما باشگاه قطعا پیگیری می‌کنه.»

با انتشار این مطلب امید پرسپولیسی‌ها برای برگشت رای کمرنگ‌تر از قبل شد.

قانون چه می‌گوید؟

در بخش ۵۷ آیین‌نامه که درباره اخطار‌ها بحث شده، آمده است که در پایان مرحله اولیه، مرحله پلی‌آف، مرحله گروهی و پس از نیمه‌نهایی، تک‌کارت‌های زرد بازیکنان بخشیده شده و تنها کسانی که دو کارت زرد یا قرمز دریافت کرده‌اند یا جریمه انضباطی شده‌اند نمی‌توانند به اندازه جریمه خود در مراحل بعدی تیم‌شان را همراهی کنند، هرچند در ادامه اشاره شده که درخصوص بازیکنان محروم براساس آیین‌نامه انضباطی و اخلاقی تصمیم‌گیری می‌شود که مطابق این آیین‌نامه اخطار‌ها از یک دور از مسابقات به دور دیگر منتقل نمی‌شود و تنها کارت‌های قرمز قابل انتقال است.

مشکلی که سپاهان هم داشت

بعد از بازی سپاهان برابر العین هم این موضوع یک‌بار مطرح شد و در آنجا یک خبرنگار عربستانی با انتشار دو اخطاره بودن سعید آقایی ادعا کرد که این بازیکن به صورت غیرقانونی در زمین مسابقه حاضر بوده و می‌تواند نتیجه برد پرگل سپاهان را تحت‌تاثیر قرار دهد.

بعد از این بازی بود که نواف الاسیوی، خبرنگار مشهور عربستانی ادعا کرد که سعید آقایی به دلیل ۲ کارت زردی که در سال ۲۰۱۷ با لباس تراکتور گرفته بود، محروم بوده و به صورت غیرمجاز در ترکیب سپاهان مقابل العین به میدان رفته و باشگاه اماراتی قصد دارد از سپاهان به AFC شکایت کند و درصورت صحت این ادعا طبق قانون نتیجه بازی به سود العین تغییر پیدا خواهد کرد. هرچند این خبرنگار یک روز بعد از مطرح کردن این موضوع حرفش را پس گرفت و اعلام کرد که زود در این خصوص قضاوت کرده و ادعایش مبنای قانونی ندارد. موضوعی که به نظر می‌رسد درخصوص حریف پرسپولیس هم به همان شکل باشد.

موضع باشگاه پرسپولیس چیست؟

دیروز باشگاه پرسپولیس برای اینکه موضع خود را درخصوص شکایت از معزعلی مشخص کند، جلسه‌ای ترتیب داد که در این جلسه اعلام شد امید به پیروزی درباره این شکایت بسیار کم است و آنها احتمال اشتباه AFC در این سطح را کمی دور از ذهن می‌دانند. آنها برای اینکه جای شک و شبهه‌ای باقی نماند، تصمیم گرفتند به حضور غیرقانونی این بازیکن در دیدار برابر پرسپولیس شکایت کنند.

یک مقام مسئول در باشگاه پرسپولیس در این خصوص به«فرهیختگان» گفت: «ما تمامی جوانب این موضوع را بررسی کردیم و احتمال اینکه به نتیجه برسیم، بسیار کم است. هرچند ما برای احترام به خواست هواداران‌مان و اینکه شک و شبهه‌ای باقی نماند، به احتمال زیاد شکایت خودمان را به AFC می‌فرستیم.»

سرخ‌ها می‌توانند شکایت کنند؟

اینکه پرسپولیسی‌ها تا چه زمانی فرصت دارند به حضور غیرقانونی بازیکن الدحیل اعتراض کنند، موضوعی است که شاید دانستن آن خالی از لطف نباشد. درخصوص این ادعای پرسپولیسی‌ها علی دهقانی، کارشناس داوری و مسائل حقوقی به «فرهیختگان» گفت: «براساس بند ۱ ماده ۳۷ و بند ۴ ماده ۳۸ آیین‌نامه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اخطارهای بازیکنان در هر مرحله‌ای از رقابت‌ها به سال بعد منتقل نمی‌شود و تنها کارت قرمز است که در اولین مسابقه رسمی که در همان سطح برگزار شده، منظور می‌شود.

درنتیجه معزعلی و آقایی مشکلی برای همراهی تیم‌هایشان نداشته‌اند. حتی اگر معزعلی و تیم الدحیل تخلفی انجام داده بودند، فرصت اعتراض تنها ۴۸ ساعت پس از سوت پایان مسابقه و با پرداخت مبلغ اعتراض است و اگر در این پرونده حق با باشگاه پرسپولیس بود، به دلیل اتمام زمان اعتراض، نتیجه بازی تغییری نمی‌کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: