کد خبر: ۸۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید: ۳۰۹
در تازه ترین حادثه ناشی از وقوع برفکوچ/بهمن در افغانستان ده عضو یک خانواده در ولایت دایکندی کشته شدند. در یک هفته اخیر در این ولایت بیش از بیست نفر شامل زنان و کودکان جان باخته‌اند.

مرگ ۱۰ عضو یک خانواده در افغانستان در اثر برف سنگینبه گزارش خبرداغ ، سکینه احسانی سخنگوی والی دایکندی گفت این حادثه صبح امروز (پنجشنبه 24 دلو/بهمن) در منطقه میرامور رخ داده است. به گفته او شب گذشته نیز در همین محل شش عضو یک خانواده دیگر کشته شده‌‌اند.

همچنین در رویدادی جداگانه صبح امروز یک مرد همراه با ۶۰ راس گوسفندش زیر برف کوچ گیر ناپدید شده‌اند. به گفته خانم احسانی تلاش مردم برای نجات این مرد و مواشی‌اش بی نتیجه بوده است.

 

سرمای سنگین در دیگر بخش‌های این کشور نیز تلفاتی به باور آورده است.

مقام‌ها از مسدود شدن گذرگاه سالنگ نیز که شاهد وقوع برف‌باری‌های شدید در ساعات گذشته بود، خبر داده اند. اداره حفاظت از سالنگ در یک خبرنامه از وقوع سه مورد برفکوچ مهیب در بیست و چهار ساعت گذشته در این محل خبر داده است.

این گذرگاه شمال و جنوب افغانستان را به هم وصل می‌کند و در زمستان‌ها احتمال وقوع برفکوچ و خطر بار آمدن تلفات انسانی باعث می‌شود برای مدتی این مسیر به روی ترافیک مسدود شود.

بگذر از پست فیسبوک شماره از ریاست حفظ و مراقبت سالنگهاپایان پست فیسبوک شماره از ریاست حفظ و مراقبت سالنگها
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در افغانستان می‌گوید از آغاز ماه جاری خورشیدی تاکنون در نتیجه بارندگی‌های شدید در سرار این کشور دست‌کم ۷۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شده‌اند.

مقامات از بسته شدن چندین بزرگراه دیگر در اثر برف‌باری در بخش‌هایی از شمال و جنوب افغانستان نیز خبر داده‌اند.

بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: