کد خبر: ۸۴۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۲۷۶
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز آرزوی این تشکل را ارائه یک لیست واحد اصولگرایی عنوان کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در نشست خبری امروز  انگیزه خود برای کاندیداتوری خبرگان رهبری و مجلس یازدهم را تحصیلات خود در فقه و اقتصاد مطرح کرد و گفت: با توجه به سوابق می‌توانم دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم که دغدغه خبرگان نیر نیز را پوشش بدهد.

وی با اشاره به حضورش در کمیسیون اقتصادی خبرگان رهبری با دعوت آقای دری نجف آبادی، گفت: مسایل متعددی در این کمیسیون مطرح شد که به همراه عده دیگری از صاحب نظران به دغدغه‌های اصلی اعضای خبرگان پاسخگو بودیم، بنابراین احساس کردم که حضور مستقیم می‌تواند موثرتر باشد.

وی با اشاره به تخصص خود در حوزه فقه و فقه حکومتی، اظهار داشت: آثار و مقالاتی در زمینه اقتصاد و فقه اسلامی کرده‌ام؛ کتاب منابع مالی دولت اسلامی که حاصل ۱۰ دوره تدیس در دانشگاه امام صادق است، حاصل این دیدگاه‌ها بوده است 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام با اشاره به سایر مقالات خود اظهار داشت: ۱۳ سال است که این دغدغه ها موجب شد که کمیته فقهی سازمان بورس را به همراه ۴ نفر دیگر راه‌اندازی کنیم که دستاوردهای متعددی هم داشته است.

وی ادامه داد: طی شش سال گذشته دولت از ابزار که در این کمیته به دست آمده بود در بودجه استفاده کرده است، بنابراین فقه ما راهگشاست اما به شرطی که افراد صاحب نظر در مسائل هم فقیه و هم اقتصاددان باشند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در شورای فقهی بانک مرکزی ۴ ابزار پولی و مالی برای بانک مرکزی تصویب شد و سیاست بازار باز را که رئیس بانک مرکزی انجامش را اعلام کرد توسط همین ابزار ها است در حالی که تا پیش از آن برای سیاست انقباضی و انبساطی ابزاری نداشت اما اکنون دولت با استفاده از این ابزار میتواند نقدینگی را جمع و تورم را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به مجلس یازدهم گفت: مجلس آینده نیز باید مجلسی کارآمد باشد و دغدغه‌های مردم در مسائل اجتماعی و به ویژه اقتصادی را پاسخ‌گو باشد، که البته حضور یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به نمایندگی ادوار خود تاکید کرد: در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم به صورت جدی در پی مسائل اقتصادی و معیشتی و پیدا کردن راه حل‌های آن بودم.

مصباحی مقدم با اشاره به حضورش مجلس هفتم گفت: در مجلس هفتم چند صاحب نظر اقتصادی داشتیم که تا حد بسیار زیادی توانستیم با اجماع نطرات راهگشا و موثر باشیم به طوریکه لوایح و طرح‌ها با رای این عده کارشناس بسیار موثر و راهگشا بود؛ متاسفانه در مجلس هشتم و نهم حضور نیافتند در این دو مجلس احساس تنهایی کردم و همچنین تاثیرگذاری نقطه نظرات کم تر بود که البته به همان میزان هم تاثیرگزاری خوبی داشتیم.

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه وقتی تعداد نمایندگان کاهش پیدا می‌کند تاثیرگذاری هم کم می‌شود، بیان کرد: در‌ مجلس هشتم طرح شفافیت دارایی مسئولین تصویب را کردیم که به مجمع تشخیص نیز رفت و خودم نیز در سایتی که به همین منظور ایجاد شد دارایی هایم را اعلام کردم.

وی افزود: افزایش وام ۳ میلیونی ازدواج به ۱۰ میلیون تومان را داشتیم که در لحظات آخر مجلس هشتم تصویب شد، همچنین با همه طرح‌های تورم‌زا و طرح‌هایی که موجب کسری بودجه می‌شد مخالف می‌کردم هر چند که از سوی سایر نمایندگان استقبال نمی‌شد.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی، لوله کشی به شرق کشور و سیستان و بلوچستان، قانون مبارزه با پولشویی، طرح تسهیل ازدواج، استقلال بانک مرکزی که با مخالفت شورای نگهبان روبرو و در نهایت در مجمع بی نتیجه ماند نیز بخش‌هایی از فعالیت‌ها و طرح‌های ارائه شده‌ام در مجلس هشتم بود. همچنین مخالفت با برداشت حساب ذخیره ارزی داشتم در حالی که موافقت نشد و آن صندوق در آن زمان جارو شد. پیشنهاد ایجاد راه آهن شرق کشور و ترانزیت شمال به جنوب کشور مطرح شد که می‌تواند میلیارد ها دلار سوددهی برای کشور داشته باشد‌.

سخنگوی جامعه روحانیت گفت: در مجلس هشتم تلاش در یکسان کردن حقوق کارکنان دستگاه قضا با سایر ارگان‌های دولتی را نیز داشتم.

وی تصریح کرد: برای آنکه اقتصاد ایران یک اقتصاد پیشرفته بشود، نقشه راه دارد که می‌تواند ایران را ظرف ۲ تا ۳ دهه از جایگاه ۱۸ فعلی به زیر ۱۰ برساند؛ این نقشه راه در منظر اساتید است.

این کنشگر‌سیاسی اصول گرا گفت: با اعتماد اساتید چارت تحصیلی رشته اقتصاد دوره کارشناسی را با اخذ آخرین سرفصل ها در کشورهای پیشرفته تغییر دادیم و بر اساس آن کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی به دروس اصافه شد. 

وی افزود: ظرفیت‌های جوانان که در گام دوم رهبری نیز به آن اشاره شده و همچنین ظرفیت منابع ایران به طوری که ۱ درصد جمعیت و جغرافیای جهان را داریم اما ۷ درصد منابع را در اختیار داریم که می‌تواند لازمه اقتصادی پویا باشد. 

مصباحی مقدم با بیان اینکه اگر جمعی اقتصاددان وارد مجلس شده و با هم هماهنگ شوند تاثیر گذاری خوبی خواهند داشت، تاکید کرد: بحث این نیست که یک نفر شب بخوابد و صبح برخیزد و بگوید که احساس تکلیف کند، این احساس تکلیف نیست، اما اگر جوانان به میدان بیایند خیلی بهتر از نسل مسن کشور که مدیریت ها را به عهده گرفته اند عمل می‌کنند. 

وی ادامه داد: در مجلس می بایست جمعی از افراد با تجربه و جوانان باشد تا این ترکیب بتواند موثر واقع شود و اگر صاحب نظران اقتصادی توانند با هم کار کنند میتوانند تغییر خوبی در اقتصاد ایجاد کنند 

وی شاخصه‌های مجلس را اینگونه عنوان کرد: نمایندگانش شفاف صادق و روحیه انقلابی، جهادی و عدالت‌خواه داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره افزایش جمعیت زیر خط فقر کشور تصریح کرد که کی می‌خواهد این شرایط بهبود یابد و درست شود؟!

وی با اشاره به تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت: این تشییع مردم را متحد کرد و امیدوارم که مجلسی قوی و کارآمد شکل بگیرد چرا که مجلس قوی دولت کارآمد را به وجود خواهد آورد.

وی در پاسخ به نهایی نشدن لیست‌ های مختلف جریان اصولگرایی گفت: باید به انتظار باشم ببینم که آخر لیست چه می شود؛ تاکید و آرزوی جامعه روحانیت این بود به لیست واحد برسد.

وی درباره حضور خود در لیست گفت: اگر تصمیم بگیرند مرا قبول کنند که هیچ اگر نه که بعد از مشورت تصمیمی اتخاذ می‌کنیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نامه حدادعادل به آقاتهرانی و متحد نشدن اصول گرایان گفت: اظهار نظر در این عرصه سخت است؛ از ماه‌ها قبل به دنبال این بودیم که مجموعه انقلابی و ارزشی به هم بپیوندند و جلسات متعدد روحانیت مبارز نیز با ۳۱ حزب برگزار شد و از همه دعوت شد و حتی یک جلسه در منزل آقای موحدی کرمانی با حضور جبهه پایداری و آقای پور محمدی برگزار شد. هر چه انتظار کشیدیم به نتیجه نرسیدیم اما چرایی آن را نمیدانم.

وی با اشاره به نظر امام درباره وحدت، گفت: اگر کل نیروهای انقلاب از آغاز یک پارچه می شدند ما بسیاری از صدمات را نمی‌خوردیم چه برسد به اینکه یک جریان در میان خودش انشقاق داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: از مجلس هشتم این انشقاق به وجود آمد اما هنوز هم راه برای همکاری باز است.

وی گفت: لیست جامعتین در خبرگان رهبری در کشور مشترک بوده است.

وی اولویت های مجلس یازدهم را اصلاح نظام بانکی تقویت و ثبات پول ملی، رونق تولید و افزایش اشتغال به طوری که مدرک به دست‌های ما بیکار نباشند و کسانی که بیکار هستند دانست.

مصباحی مقدم درباره حضورش در لیست‌های جانبی اصول‌گرا گفت: بعد از اعلام لیست جریان و در صورتی که در لیست نبودم با مشورت با جامعه روحانیت تصمیم خواهم گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: