کد خبر: ۸۴۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۲۰۳
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و کولاک شدید راه دسترسی به ۲۴۰ روستای استان را بسته است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

کولاک شدید راه دسترسی ۲۴۰ روستای آذربایجان‌غربی را بستبه گزارش خبرداغ، بصیر صادق‌پور معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی روز یکشنبه اظهار داشت: عوامل راهداری با تلاش شبانه‌روزی راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی کردند اما باوجود این تلاش‌ها هم‌اکنون راه دسترسی به ۵۰ روستای میاندوآب، ۴۰ روستای ارومیه، ۳۰ روستای مهاباد، ۳۰ روستای تکاب، ۲۵ روستای چالدران، ۲۰ روستای شاهین‌دژ، ۹ روستای سلماس و تعدادی روستای در دیگر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی بسته است.

وی اضافه کرد: به دلیل کولاک شدید و کاهش دید افقی، ۲ محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) و محور پیرانشهر - تمرچین نیز مسدود شده است و کولاک تردد خودروها را در بیشتر محورهای جنوبی استان با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون کولاک شدید در محورهای ارومیه - اشنویه، سردشت - مهاباد، سردشت - مرز کیله، بوکان - شاهین‌دژ، شاهین‌دژ - تکاب، تکاب - ایرانخواه، تکاب - بیجار، نقده - ارومیه، نقده - پیرانشهر و... تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است و رانندگان باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی از رانندگان و مسافران خواست به علت ورود موج سرما و کولاک به استان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر خودرو خود را با تجهیزات زمستانی، زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجیز کنند و در طول مسیر با عوامل راهداری و پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۶۸ راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری استان مستقر شده‌اند و با استفاده از ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری مشغول ارایه خدمت به شهروندان هستند.

«صادق‌پور» گفت: عوامل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های موردنیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که بارش برف و کولاک به همراه افت شدید دمای هوا تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی تداوم داشته باشد.

اداره‌کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌غربی به علت بارش برف و سرما، مدارس ابتدایی شهر ارومیه، مهاباد، تکاب و تمامی مدارس مناطق سیلوانا و صومای‌برادوست ارومیه را امروز، یکشنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام کرد.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: