کد خبر: ۸۴۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۳۱۱
وقتی نظامی گنجوی در قرن ششم هجری سرود: «هر دم از این باغ بری می‌رسد/ نغزتر از نغزتری می‌رسد»، فکرش را هم نمی‌کرد که این بیت، چند صد سال بعد، بیشتر مصداقِ وضعیت و اوضاع باشد تا روزگارِ خودش.

بهنام بانی مرز‌های آگهی تبلیغاتی را جا به جا کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه خراسان : وقتی نظامی گنجوی در قرن ششم هجری سرود: «هر دم از این باغ بری می‌رسد/ نغزتر از نغزتری می‌رسد»، فکرش را هم نمی‌کرد که این بیت، چند صد سال بعد، بیشتر مصداقِ وضعیت و اوضاع باشد تا روزگارِ خودش.

 

این روزها دنیای موسیقی دقیقاً مصداق همین بیت شاعر گنجه است. مخاطبان موسیقی هر روز با گونه تازه‌ای از خلاقیت‌ و نوآوری و هنرنمایی‌های حیرت‌انگیز خواننده‌ها روبه رو می‌شوند. تازه‌ترین نمونه‌های این خلاقیت و هنرنمایی هم از طرف بهنام بانی و آرون افشار، دو خواننده سبک پاپ سر زده است.

یک تبلیغ کاملاً خلاقانه!

بهنام بانی حدود دو سال پیش قطعه‌ای به نام «قرص قمر» منتشر کرد که مشهورترین آهنگش هم شد؛ قطعه‌ای شاد و ریتمیک که وجه تسمیه‌اش این بیت بود: «عاشق و در به درم، تویی قرص قمرم/ زده امشب به سرم که دلت رو ببرم». جالب این که ترانه این قطعه، تنها چهار بیت و مضمونی به شدت کلیشه‌ای دارد اما به واسطه موسیقی شاد و ریتمیکش در دل مخاطب عام جا باز کرد. حالا بانی بعد از دو سال، تک آهنگ دیگری در ادامه همین قطعه و با ملودی‌ مشابه منتشر کرده است که «قرص قمر 2» نام دارد!

این قطعه قرار است یکی از قطعات اولین آلبوم رسمی این خواننده باشد اما نکته عجیب در این قطعه، نوع خلاقیتِ به کار رفته در آن است که در میانه آهنگ، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند: «خانم‌ها! آقایان! صدای ما رو می‌شنوید از اولین آلبوم رسمی بهنام بانی»! و در ادامه کف و سوت حضار که با موسیقی ترکیب می‌شود!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: