کد خبر: ۸۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۰
یک مقام پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت روسیه و چین با ماهواره هایی که توان عملیات بالا در فضا دارند، ماموریت های جاسوسی این پیمان را با خطر مواجه می کنند.

نگرانی ناتو از توان عملیاتی ماهواره های روسی و چینی در فضابه گزارش خبرداغ ،خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) گزارش داد: یک مقام ارشد ناتو روسیه و چین را متهم کرد که با ماهواره های با قابلیت مانور بالا در فضا، ماموریت های فضایی این پیمان نظامی را با مشکل مواجه می کنند.

ژنرال «آندره لاناتا» در گفت و گو با «واشنگتن اگزماینر» از ایجاد مزاحمت برای ماهواره جاسوسی آمریکایی در فضا از سوی ماهواره روسیه خبر داد و نسبت به وقوع اقدامات مشابه روسیه و چین در ماموریت های فضایی ناتو ابراز نگرانی کرد.

 

به گفته وی، ارتش روسیه ماهواره ای را در مدار زمین قرار داده که در حال ردیابی و رصد فعالیت های یک ماهواره جاسوسی ارتش آمریکا است.

گمانه زنی کارشناسان غربی همچنین از تلاش روسیه و چین برای در مدار قراردادن ماهواره هایی با توان مانور بالا در فضا برای قطع ارتباطات ماهواره های نظامی و جاسوسی آمریکا و شبکه های جی پی اس در آینده نزدیک حکایت دارد.

این در حالی است که روسیه چنین ادعایی را رد کرده است. «الکساندر شرین» معاون رییس کمیسیون دفاعی دومای روسیه در گفت و گو با شبکه راشا تودی اظهارات این ژنرال ناتو را تمسخرآمیز و بی اساس دانسته و گفته است چنین «افسانه ای» برای توجیه هزینه های در حال رشد تسلیحاتی در غرب ساخته و پرداخته شده است.

روسیه بارها اقدامات و تحرکات ناتو در مرزهای شرقی اروپا را تهدید خوانده و آمادگی خود را برای بازگشت به همکاری های پیشین با این پیمان نظامی اعلام کرده است.

در همین رابطه اواخر آذر ماه رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به مستشاران خارجی گفت: مانورهای فشرده ناتو گویای آماده سازی هدفمند برای درگیری نظامی گسترده است و در حالی‌که روسیه تهدید جلوه داده می‌شود، اقدامات آمریکا آینده کنترل تسلیحات را زیر سئوال می‌برد.

ژنرال "والری گراسیموف" معاون اول وزیر دفاع و رییس ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد، سناریوهای مانورهای نظامی فشرده ناتو نشانه آماده سازی هدفمند پیمان آتلانتیک شمالی برای یک درگیری نظامی در مقیاس گسترده است.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: