کد خبر: ۸۴۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۳۴۹
سازمان هواشناسی از بیش بینی بارش برف و کاهش ۱۵ درجه‌ای دما از طی چند روز آینده خبر داد و اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا در اکثر استان‌های کشور تشدید می‌شود.

پیش بینی هواشناسی از بارش برف و کاهش شدید دما؛ این بار جدی بگیریم؟به گزارش خبرداغ ، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آغاز بارش برف و باران از تداوم بارش‌ها تا سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران آغاز می‌شود. از اواسط امروز گستره آن مناطقی از سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی را در بر می‌گیرد.

فردا یکشنبه ۲۰ بهمن بارش برف و باران در نوار شمالی کشور ادامه یافته و در برخی مناطق جنوب کشور نیز بارش باران گاهی با رعدوبرق روی خواهد داد. در این روز همچنین در مناطقی از شمال‌غرب، غرب و شمال‌شرق کشور نیز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه بارش‌ها در مناطق ذکرشده ادامه خواهد داشت و روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن بارش به مناطق مرکزی کشور گسترش خواهد یافت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه هفته جاری در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و برای نوار شرقی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. از فردا تا روز سه‌شنبه دمای هوا در اکثر مناطق کشور ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. دریای خزر یکشنبه و دوشنبه و خلیج فارس دوشنبه به‌دلیل وزش باد شدید مواج و طوفانی هستند.

 

اخطاریه بارش برف ۱۳۰ سانتی متری!
روز گذشته سازمان هواشناسی در اخطاریه از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روزهای جمعه، شنبه و روز یکشنبه در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

متن این اخطاریه به شرح زیر است:

زمان شروع: جمعه ۹۸/۱۱/۱۸

نوع مخاطره: بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما، یخبندان

منطقه اثر:

جمعه: جنوب آذربایجان غربی، (حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر)

شنبه: جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه (حداکثر ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر)، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین (حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر)

یکشنبه: گیلان، نیمه غربی مازندران (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر)، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر)، شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، قزوین و تهران (حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر) دوشنبه: گیلان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات (حداکثر ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر)، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر)

اثر مخاطره: یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محور‌های مواصلاتی همراه با مه آلودگی، کاهش دید و کولاک برف، مسدود شدن برخی راه‌های روستایی

اینبار هشدار هواشناسی را باور کنیم؟
«یک موج جدید سرما از جمعه به بعد وارد کشور می‌شود که فوق‌العاده سرد است. شاید بتوانیم بگوییم بعد از سال ۸۶ شمسی، سردترین روز‌هایی باشد که ما با آن سروکار داریم...»

اوایل بهمن ماه بود که محمد اصغری کارشناس هواشناسی که با بذله گویی و شوخی حین اعلام گزارش هواشناسی در تلویزیون، برای خود اسم و رسمی به هم زد و به بالاترین سطوح مدیریتی سازمان هواشناسی کشور نیز راه یافت، با انتشار یک ویدئو به شدت در کانون افکار عمومی قرار گرفت.

اصغری از ورود موج سرمای شدیدی به کشور خبر داده بود که به گفته او در یک دهه گذشته بی‌سابقه است و وعده داده بود که رهاورد ورود و فعالیت این موج، کاهش شدید دما و بارش وسیع و شدید برف در کشور است.

اما این پیش بینی اصغری درست نبود و تنها در برخی نقاط کشور شاهد کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه بودیم و خبری از برف و سرمای شدید هم نبود. حالا باید منتظر باشیم ببینیم این بار پیش‌بینی سازمان هواشناسی درست خواهد بود و موج برف و سرما کشور را فرا خواهد گرفت یا به مانند دفعه قبل این پیش‌بینی نیز محقق نخواهد شد.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: