کد خبر: ۸۴۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۹
اسطوره گلزنی و تکنیک پرسپولیسی‌ها در آستانه دربی از شرایط ویژه شاگردان یحیی گل محمدی برای دستیابی به برد می‌گوید.

محمد‌خانی: شاید استوکس سورپرایز یحیی باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: نادر محمد‌خانی یکی از مدافعان خوب تاریخ فوتبال ایران و تیم پرسپولیس در رابطه با تغییراتی که سرمربی پرسپولیس در این تیم به وجود آورده توضیحات خوبی را ارائه می‌دهد و از روش کار سرمربی پرسپولیس تعریف و تمجید کرده و دلیل موفقیت پرسپولیس با مربی جدید را مورد نقد قرار می‌دهد.

در ابتدا از وضعیت مالی پرسپولیس شروع کنیم که حتی شنیده شد بازیکنان قصد اعتصاب داشتند اما به خاطر سرمربی‌شان از این موضوع البته به طور موقت منصرف شده‌اند!

متأسفانه نمی‌دانم چرا فوتبال ما که اکثراً هم از منابع دولتی ارتزاق می‌شود با چنین مشکلاتی مواجه می‌شود. من فکر می‌کنم تا تکلیف حق پخش تلویزیونی با باشگاه‌ها مشخص نشود مشکل مالی باشگاه‌ها حل نمی‌شود. قطعاً اگر حق پخش به باشگاه‌های پرطرفداری مانند پرسپولیس پرداخت شود حتماً خیلی از مشکلات مالی حل می‌شود و تیمی مانند پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم ایران است با مشکلات عدیده مالی مواجه نمی‌شود که باشگاه و تیم را با چالش‌های بزرگی مواجه سازد.

درخصوص عملکرد یحیی گل‌محمدی که تیمش با هدایت او در دو بازی سخت و دشوار به پیروزی رسیده چه صحبتی دارید؟

مربی ایرانی چون بدون واسطه با بازیکنان حرف می‌زند‌ موفق می‌شود. یحیی گل‌محمدی موفق شده روحیه بالا و شرایط عالی را به لحاظ فنی و تاکتیکی به تیمش انتقال دهد و می‌بینیم که این مسأله به شکل عالی هم جواب داده است. حتی نمونه این موضوع را در استقلال هم شاهدیم که مجیدی هم موفق شده تیمش را به شکل خوبی هدایت کرده و نتیجه بگیرد. یحیی گل‌محمدی در هر تیمی که رفته بی‌ سر و صدا کار کرده و عالی هم نتیجه گرفته است‌. نتیجه تحقیقات نشان داده 70 -60 درصد موفقیت یک تیم به خواستن بازیکنان برای موفقیت تیم‌شان بستگی دارد‌. الان هم بازیکنان پرسپولیس با دل و جان برای تیم‌ و هوادارا‌ن‌شان و یحیی گل‌محمدی تلاش می‌کنند و تیم را به موفقیت می‌رسانند.

در رابطه با دو بازیکن جدیدی که پرسپولیس جذب کرده چه نظری دارید؟

مسلماً حضور دو بازیکن جدید موجب می‌شود که علیپور تلاشش را بیشتر سازد و شاداب‌تر کار کند. این مسأله قطعاً به تیم و گلزنی و نهایتاً نتیجه‌گیری تیم خیلی کمک می‌کند. سبک کار اوساگونا به گونه‌ای متفاوت است یعنی اینکه او بیشتر به تخریب دفاع مقابل کمک می‌کند اما حتماً کادر فنی پرسپولیس با اهداف خاصی اوساگونا را جذب کرده‌اند. در مورد استوکس هم باید بگویم که او مهاجم خوبی است و شاید سورپرایز بزرگ یحیی در دربی باشد. پرسپولیس تا قبل از جذب دو مهاجم جدید در خط حمله ضعیف‌تر از استقلال بوده و که با خرید دو مهاجم جدید حالا در این خط هم با رقیب برابر شده است.

غیبت شجاع خلیل‌زاده تأثیری روی نتیجه‌گیری پرسپولیس نمی‌گذارد چون مهاجمان استقلال در بهترین شرایط ممکن قرار دارند؟

روش بازی تیم‌هایی که زیر نظر آقا یحیی کار می‌کنند سیستم‌مدار است، از همین‌رو قاعدتاً در روش یحیی گل‌محمدی و تیم سیستم‌مدارش غیبت یک بازیکن تأثیرگذار نیست.

و در مورد نتیجه دربی چه نظری دارید؟

من امیدوارم که دو تیم به دور از احساس بازی منطقی‌ای را ارائه دهند و زیبا بازی کنند و هواداران فوتبال را از تماشای یک بازی خوب راضی کنند اما نمی‌توانم این را هم کتمان کنم که دوست دارم پرسپولیس برنده دربی باشد و دلم می‌گوید با وجود مربی مانند یحیی گل‌محمدی و شرایط پرسپولیس که در یک جمله تیم‌تر از استقلال است، پرسپولیس شانس اول پیروزی در دربی روز پنجشنبه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: