کد خبر: ۸۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
باز هم به دربی رسیده‌ایم تا دوباره نام بسیاری از قدیمی‌های این دو تیم زنده شود.

شفر: استقلال با سه گل برنده می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: باز هم به دربی رسیده‌ایم تا دوباره نام بسیاری از قدیمی‌های این دو تیم زنده شود. یکی از این افراد مرتبط با دربی می‌تواند سرمربی سابق آلمانی استقلال باشد که سرمربیگری این تیم در دربی را تجربه کرده و اتفاقا یک برد شیرین در این دیدارها را در کارنامه‌اش دارد.

وینفرد شفر، سرمربی بن‌ یاس امارات در شرایطی نه‌چندان جالب از استقلال جدا شد، اما همچنان با یاد و خاطرات تیم سابقش در ایران زندگی می‌کند؛ خودش می‌گوید دلش برای استقلال تنگ نشده و بیشتر از آن دلش برای شام‌های فوق‌العاده تهران تنگ شده است. او از دربی 86 که با برد استقلال به پایان رسید نیز به‌عنوان یکی از خاطرات خوب حضورش در تیم آبی‌پوش تهرانی یاد می‌کند. مصاحبه «فرهیختگان» با سرمربی سابق آلمانی استقلال را در زیر می‌خوانید.

نظرتان درباره دربی امروز چیست؟

به‌خوبی از اهمیت این دیدار آگاه هستم و می‌دانم که چه دیدار مهمی می‌خواهد برگزار شود. خوشحالم که من هم چنین دیداری را در جو فوق‌العاده‌ای که دارد، تجربه کرده و نام من هم در تاریخ دربی‌های تهران ثبت شده است.

2‌ باخت، یک برد و یک تساوی در کارنامه شما در دربی قرار دارد. چه لحظات خوب و بدی را از این دیدارها به یاد دارید؟

شکست تحت هر شرایطی تلخ است چه‌بسا اینکه این اتفاق در یک دیدار مهم رخ بدهد که آن را سخت‌تر و تلخ‌تر هم می‌کند. این دیدار برای هواداران هر دو تیم بسیار مهم است و آنها نمی‌خواهند تیم مورد علاقه‌شان برای این دیدار بازنده باشد.

با این حال یک دیدار تاریخی را که با گل غفوری به پایان رسید، با سرمربیگری شما استقلال با پیروزی پشت سر گذاشت.

می‌دانم کدام دیدار را می‌گویید. در آن بازی پرسپولیس برای جبران نتیجه مدام زیر توپ می‌زد. درنهایت هم این دیدار را بردیم و به‌خوبی به یاد دارم که هواداران‌مان چقدر خوشحال شدند.

نتیجه این بازی چه می‌شود؟

به‌نظرم استقلال این بازی را با 3 گل می‌برد.

نتایج و شرایط استقلال را دنبال می‌کنید؟

به آن شکل که فکرش را بکنید خیر؛ برخی مواقع چیزهایی می‌خوانم اما اگر راستش را بخواهید دلم برای تیم سابقم تنگ نشده است.

یعنی به گذشته اهمیتی نمی‌دهید یا استقلال برایتان مهم نیست؟

این‌طور نیست که دلم تنگ نشود. بازیکنان خوب و دوست‌داشتنی زیادی در استقلال داشتم و آنها را نترس بار آوردم. اتفاقا دلم برای کادر سابقم و به‌ویژه بیژن طاهری و اشکان نامداری تنگ شده و دوست داشتم این فرصت پیش می‌آمد تا یک بار دیگر با آنها در یک رستوران ایرانی شام بخورم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: