کد خبر: ۸۴۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۳۰۲
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق از هواداران خود که به «کلاه آبی» معروف هستند خواست تا امنیت مدارس و ادارات را تامین کنند نه اینکه صداهای مخالف را سرکوب کنند.

مقتدی صدر خطاب به هوادارانش: کلاه آبی ها امنیت مدارس و ادارات را تأمین کنند، نه اینکه صداهای مخالف را سرکوب کنندبه گزارش خبرداغ ، وی امروز سه شنبه در توییتر نوشت که «کلاه آبی ها وظیفه دارند امنیت مدارس و ادارات را تأمین کنند، نه اینکه از من دفاع و هم صداهای مخالف را سرکوب کنند.»

در روزهای گذشته به دنبال ورود کلاه آبی های هوادار صدر به میدان های اعتراضی عراق درگیرهایی میان آنان و معترضان روی داد و در برخی موارد شعارهایی علیه صدر سر داده شد.

صدر گفته که کلاه آبی ها وظیفه دارند آرامش و امنیت مدارس و ادارات خدماتی را تضمین کنند و وظیفه آنها نیست که از او دفاع کنند و کسانی که علیه اش شعار می دهند را سرکوب کنند.

وی افزود «برادران من ( کلاه آبی ها ) وظیفه شما این است که به نیروهای امنیتی کمک و امنیت را تقویت و از معترضان محافظت کنید و پس از آن نقش شما به پایان می رسد.»

به گفته برخی منابع، درگیری ها بین معترضان و کلاه آبی های علاوه بر میدان تحریر بغداد با تظاهرکنندگان استان های بابل و نجف روی داده که شماری زخمی بر جا گذاشته است.

مقتدا صدر پس از معرفی «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست وزیر جدید عراق از هواداران خود خواست که در همکاری با ماموران امنیتی جلوی تخریب و آشوب در اعتراضات را بگیرند.

وی گفته بود که کلاه آبی ها با کسانی که جاده ها و پل ها را می بندند و از فعالیت مدارس و دانشگاه ها جلوگیری می کنند، برخورد کنند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: