کد خبر: ۸۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۹
عضو حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ اگر مشکلات جمهوری اسلام حل شود خیرش به همه جهان و بشریت می‌رسد بنابراین آنها تمام تلاششان را می‌کنند.

میرسلیم: برخی مدعیان عرصه انتخابات، در‌ مجالس شبانه داستان‌هایی برای استهزاء کشور بیان می‌کنند/ باید خطاهای همفکرم را گوشزد کنمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری صبح امروز ۱۵بهمن‌ماه ۹۸ خود ضمن تبریک دهه فجر گفت: وقتی به تحولات تاریخ نگاه می‌کنیم نبوغ انقلاب را با توجه به جایگاه آمریکا و شرایط ایران می‌بینم؛ اینکه کشوری که تخت نفوذ استکبار بوده با رهبری دینی دقیقا مقابل همان استکبار بیاستد.

وی افزود: انقلاب در کشور باعث خشنودی و وجد مردم و در‌ جهان هم امیدی در دل مردم کشورهایی که در رنج هستند، شد. اما دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب به جای اینکه اقدام مردم ایران را به رسمیت و محترم بشمرند، از در عناد با آن وارد شدند.

وی با اشاره اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی علیه ایران، افزود: این اسناد نشان‌دهنده عمق عناد آنها با نظام و انقلاب بود که برای مردم و رهبری کشور برنامه ریخته بودند که مشکلات و مسائل زیادی برای ما به وجود آورد.

میرسلیم ادامه داد: برخی از آنها جنبه سیاسی دارد که نمونه‌های آن را در خبرگان قانون اساسی دیدیم؛ در این مجلس عده‌ای سخت پافشاری می‌کردند که اصل ولایت فقیه به تصویب نرسد، همین نشان می‌دهد که بعد از پیروزی انقلاب آن جریانی که منافعش به خطر افتاده یا در آینده می‌افتاد تلاش می‌کرد از آنچه باعث نضج گرفتن انقلاب می‌شود جلوگیری کند.

این کنشگر سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مخالفت با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه یا مردم سالاری دینی در سال‌های اول انقلاب در صحن مجلس خبرگان به صورت فاش مطرح شد، گفت: کسانی که بعد از آنکه در آنجا نتوانستند کاری کنند و مخالف این میثاق ملی بودند آن را در ظاهر قبول کردند اما تمام تلاششان را برای از بین بردن انقلاب و این اصل کردند.

وی ادامه داد: چه جبهه خارجی به سرکردگی آمریکا و چه دست نشانده‌های آمریکا از پا ننشستند و برای ما مشکلات متعددی به وجود آوردند که هر کدامش می‌توانست یک نظام را نابود کند، اما نظام نه تنها پرچمش پرپا ماند بلکه رأفت هم پیدا کرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اما آیا مشکلات ما رفع شده است نه نشده و دشمن ه نه تلاش خودش را علیه ما می‌کند، تصریح کرد: اگر مشکلات جمهوری اسلام حل شود خیرش به همه جهان و بشریت می‌رسد بنابراین آنها تمام تلاششان را می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم توانستند انقلاب کنند و به مردم دنیا بگویند چگونه از زیر یوغ ظلم خارج شوند؛  این عزم راسخ آثاری در کشور داشته که بخشی از آن سیاسی بوده است، به طور مثال به مجالس شورای اسلامی در ادوار مختلف نگاه کنید، به طور متوسط ۶۳ درصد مشارکت داشته‌اند که در هیچ کدام از جمهوری‌های دیگر در دنیا اینگونه نبوده است.

میرسلیم یادآور شد: این نمود آماری است اما مردم هر سال پرشکوه تر از سال قبل در ۲۲ شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی اقدامات دشمنان موجب شده است که مردم نسبت به انقلاب راسخ‌تر شوند که نمونه آن به شهادت رساندن شهید سلیمانی بود؛ اما در تشییع پیکرش مردم بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی و مذهبی شرکت کردند.

میرسلیم با بیان اینکه تشییع پیکر شهید سلیمانی یک همه پرسی بود، با وجود اینکه نیاز به همه پرسی نبود اما این همه پرسی انجام شد، خاطرنشان کرد: مردم پای ارکان نظام و میثاق ملی آن ایستاده‌اند و خون آن شهید به هدر نرفت و حقانیت مردم مظلوم ما را اثبات کرد.

این فعال اصولگرا گفت: مردم ایران به ارزش‌های انقلاب وفادار بوده و عزیزانشان را هم در این راه داده‌اند در عین حال هرگز به دلشان به واسطه مشکلات مختلف از جمله تحریم و جنگ و مشکلات اقتصادی تردید راه نداده اند و هر بار سرافراز تر و قد برافراشته‌تر شده‌اند.

وی بیان کرد: این نشان دهنده اعتقاد مردم است که امسال قوی‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

میرسلیم با اشاره به اینکه اقتصاد ما اقتصاد باز بوده و با دنیا در تعامل بوده‌ایم و اکنون هم که در آن بسته شده‌ است اما تولیدات کشاورزی ما کاهش نداشته است از ابتدای انقلاب جمعیت دو برابر شده اما تولیدات کشاورزی ما ۱۴ برابر شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه از همه استعدادهای کشور استفاده نشده و بخش‌هایی از آن هنوز بی‌استفاده است اما در عین حال پیشرفته‌های زیادی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: کسانی که ما را به پای میز مذاکره کشاندند هدفشان فقط مذاکرات هسته‌ای نبود بلکه آنها می‌خواستند این مذاکرات به توقف اقدامات ما که باعث اقتدارمان بوده منجر شود و حتی زمانی که برجام‌توسط آمریکا پاره شد مساله موشکی ما را مطرح کردند.

وی گفت: انقلاب روحیه مقاومت ایجاد کرد به گونه‌ای که حزب الله توانست در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را شکست دهد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با اشاره به قدرت انصارالله یمن و فلسطینیان آنها را دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: اینها دستاوردهای مهمی است اما آیا این‌ها نشانه این است که بدون مشکلات بوده‌ایم و ۱۰۰ درصد بوده‌ایم؟ نه مشکلاتی هم داشته‌ایم اما خودپالایی داشتیم و قدرت تبدیل کردن فرصت‌ها به ضعف‌ها نیز وجود داشته است.

وی افزود: دشمنان انقلاب در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و رنگی سعی در آسیب داشته‌اند اما جمهوری اسلامی سعی کرده‌ است که نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کند‌.

میرسلیم افزود: دشمن یک زمانی با ویدئو زمانی با ماهواره و اکنون هم با فضای مجازی سعی در انتشار اراجیف دارند که موجب سرخوردگی و در مقابله با ایران است.

وی گفت: نیازمند برخورد قاطع با فساد در همه ابعاد آن هستیم، چرا که فقط جنبه اقتصادی ندارد باید با فساد سیاسی که نمونه‌ آن زد و بند دولت با مجلس است در حالی که مجلس باید مستقل باشد هم برخورد شود.

میرسلیم افزود: شفافیت جز پیگیری‌های اصولی ما است در حالی که خیلی‌ها مخالف شفافیت هستند چون دستشان رو می‌شود.

این کنشگر سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه کسانی هم که دسترسی به اطلاعات دارند هم نباید اجازه استفاده داشته باشند چرا که ویژه خواری می‌شود، گفت: در حالی که با کمبود بودجه مواجه هستیم برخی از گروه‌های اقتصادی کمترین پرداخت مالیاتی را دارند.

وی در‌ پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه قالیباف با شما هم لیست خواهد بود در حالی که شائبه‌های مالی دارد، گفت: عده‌ای هستند که خیرخواه انقلاب نیستند و در‌ مجالس شبانه خودشان داستان‌هایی برای استهزا کشور بیان می‌کنند و خادمان نظام را به استهزا می‌کشند و اکنون هم مدعی حضور در صحنه هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: از طرفی طیفی در انقلاب کارهایی کرده‌اند اما اشتباهاتی هم داشته‌اند، خوب نیست که منی که می‌خواهم وارد عرصه انتخابات شوم اشتباه فاحش داشته باشم اما این با کسی که مخالف نظام و رهبری فقید و فعلی هستند فرق دارد.

میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شما در سال ۹۶ از افشای تخلفات آقای قالیباف در صورت رفتن انتخابات در دور دوم خبر دادید، آیا اکنون هم چنین قصدی دارید، گفت: دست‌یابی به حق نباید باعث شود که آینده انقلاب باعث آسیب شود، من باید مشکلات و خطاهای کسی که همفکر من است را گوشزد کنم اما این مساله نباید باعث شود که حق بزرگتری ضایع شود؛ ممکن است جبهه‌ای باز شود که موجب ضربه به انقلاب شود.

وی در ادامه گفت: بارها به وزارت کشور گفته‌ام چرا به سیاست‌های کلی نظام که سال ۹۵ ابلاغ شده است توجه نشده و قانون انتخابات اصلاح نشده که اکنون ما برای بستن لیست مکافات داشته باشیم.

میرسلیم اضافه کرد: در مورد قالیباف نباید توسط شما خبرنگاران حکم داده شود. عده‌ای از وفاداران انقلاب مجبور هستند سکوت کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند. قانون انتخابات هم مشکل دارد و من  هم به آن اعتراض کرده ام ولی به هر حال الان باید به این قانون کار کرد. کسانی که مورد اشاره شما هستند مدعی‌اند محکومیت قضایی ندارند و اگر داشتند تمکین می‌کردند به آن؛ الان مردم خودشان باید تصمیم بگیرند کسی نمی‌تواند مردم را برای رای مجبور کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام درباره عملکرد شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات، اظهار کرد: کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها ساده نیست. کار شورای نگهبان قضایی نیست بلکه براساس استعلام‌ها، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند.

وی افزود: شورای نگهبان را نمی‌توان معطل بررسی دستگاه قضایی کرد. اگر بعد از انتخابات دستگاه قضایی حکم محکومیت داد، می‌توان در طول مجلس با آن نماینده برخورد کرد و دیده‌ایم که دستگاه قضایی با چند نماینده مجلس هم برخورد کرد.

میرسلیم خاطرنشان کرد: با این حال معتقدم که با اصلاح قانون انتخابات می‌توان به عملکرد شورای نگهبان کمک کرد، ولی دولت و مجلس قانون را اصلاح نکرد و حالا به شورای نگهبان فشار می‌آورند. البته نمی‌توان مدعی بود که کار شورای نگهبان صددرصد بدون نقص است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این پرسش که موتلفه ادعا کرده است که اصلاح‌طلبان در تهران ۱۳۰ داوطلبان شناخته شده دارند. آیا موتلفه حاضر است این اسامی را منتشر کند تا مشخص شود اصلاح‌طلبان پنهان‌کاری می‌کنند یا موتلفه ادعای اشتباهی دارد؟ گفت: از دبیرکل موتلفه بخواهید این اسامی را منتشر کند چون من داوطلب انتخابات هستم و داوطلبان نباید علیه هم افشاگری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: