کد خبر: ۸۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۱۱۴
آتلانتیک در گزارشی به سیاست‌های ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: اکنون ترامپ به دنبال آن است که اوضاع در خاورمیانه را مدیریت کند و از طرفی هم اوضاع داخلی ایران را رصد می کند تا در صورت اعتراض‌های داخلی حاکمیت در ایران دچار مشکلاتی شود. اما اکنون ترامپ با مشکلاتی رو به رو است عراق ممکن است دیگر حضور نیروهای آمریکایی را در خاک خود قبول نکند.

سیاست‌های ترامپ، او را به اهدافش در مورد ایران نمی‌رساندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ترور سردار سلیمانی ترامپ را به این اشتباه انداخت که رویکردش در مورد ایران در حال جواب دادن است اما در واقع رویکرد ترامپ در مورد ایران کارایی چندانی نداشته است. 

این در حالی است که بعد از این اقدام ترامپ، حملات علیه سفارت آمریکا همواره ادامه دارد. ایران تعهدات خود را کاهش داده است و در حال توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود است

بعد از اینکه ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، تحریم‌ها و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد تا با فشار بر اقتصاد این کشور،‌ تهران را  مجبور به مذاکره کند . بعد از آن ترامپ دستور به ترور فرمانده ایرانی سردار سلیمانی داد. اکنون ترامپ به دنبال آن است که اوضاع در خاورمیانه را مدیریت کند و از طرفی هم اوضاع داخلی ایران را رصد می کند تا در صورت اعتراض‌های داخلی حاکمیت در ایران دچار مشکلاتی شود. اما اکنون ترامپ با مشکلاتی رو به رو است عراق ممکن است دیگر حضور نیروهای آمریکایی را در خاک خود قبول نکند.

از سوی دیگر آمریکا رویکردی متفاوت با متحدانش در مورد ایران دارد. حتی طرح ائتلاف دریایی آمریکا نیز مورد حمایت اروپایی‌ها واقع نشد. اروپا هدف خود را بازگرداندن ایران به تعهدات برجامی و نجات برجام عنوان کرده است. حتی استفاده از مکانیزم حل اختلاف را در این راستا عنوان کرده است.  به نظر نمی‌رسد که سیاست های آمریکا ، ترامپ  را به سوی اهدافش سوق دهد  آمریکا تنها در حال متحمل شدن هزینه‌های اعتباری، نظامی و امنیتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: