کد خبر: ۸۴۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۳
بساسنتر گزارش داد؛
نامزدهای حزب دموکرات بارها در سخنرانی‌های خود اعلام می‌کنند که خواهان بازگشت آمریکا به برجام هستند و در صورت پیروزی در انتخابات این کار را انجام خواهند داد.

وعده نامزدهای حزب دموکرات برای بازگشت به برجامبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است. این در حالی است که نامزدهای حزب دموکرات همگی مخالف سیاست خارجی آمریکا در دوران ترامپ بوده‌اند. نامزدهای حزب دموکرات پیت بودجج، برنی سندرز، جو بایدن، الیزابت وارن انتقاداتی در مورد سیاست خارجی ترامپ، خروج آمریکا از برجام، ترور سردار سلیمانی، موضوعات فلسطین و اسرائیل و دور شدن آمریکا از متحدان خود به ترامپ وارد می‌کنند و این نامزدهای انتخابات قول می‌دهند که سیاست خارجی آمریکا را تغییر دهند.

هر چهار نامزد بر این باورند که ایالات متحده باید روابطش را با متحدان خود، به ویژه کشورهای اروپایی، ترمیم کند. بازیابی نقش دیپلماسی، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، در درجه اول سازمان ملل و آژانس‌های آن باید مورد توجه قرار گیرد. آن‌ها خواهان محدود کردن اختیارات جنگی رئیس‌جمهور هستند. همچنین معتقدند نیروهای آمریکایی باید از خاورمیانه خارج شوند. این چهار نامزد حزب دموکرات همچنین خواهان بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران هستند.

همه نامزدها بر این باورند که ایران نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد و معتقدند توافق هسته‌ای مذاکره شده توسط اوباما توافق خوبی بود. بایدن معتقد است که این توافق جواب می‌داد.

سندرز همان ایده‌ها را تکرار می‌کند. وی دراین باره می‌گوید: من روز اول ریاست جمهوری خود به توافق با ایران بازمی‌گردم و سپس با گروه ۱ + ۵ و ایران همکاری می‌کنم تا بر اساس آن اقدامات دیگری را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام دهم، اقدامات ایران در منطقه را محدود کنم و تعادلی در خاورمیانه برقرار کنم.

به نقل از بسا سنتر،بوتجیج همان موضع را تکرار می‌کند و می‌گوید: اطمینان از اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را توسعه نمی‌دهد ، قطعاً در اولویت قرار خواهد گرفت زیرا این موضوع بخش مهمی از ایمن نگه داشتن آمریکا است.

با این مواضع جای تعجب نیست که حاکمیت ایران خواهان پیروزی جناح دموکرات در انتخابات آمریکا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: