کد خبر: ۸۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۳۷۵
رئیس سازمان فضایی کشور با تاکید بر اینکه دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند، گفت: با توجه به پیشرفت فضایی ایران سال آینده 4 ماهواره در فصل‌های مختلف به فضا پرتاب خواهد کرد.

سازمان فضایی کشور: ایران سال آینده ۴ ماهواره به فضا پرتاب می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با بیان اینکه سال آینده ایران ۴ ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد، گفت: در حال حاضر دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند و تاکنون توانسته‌اند با تعهد و خودباوری به دستاوردهایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره دست پیدا کنند، به طوری که امروز ایران در داشتن ایستگاه فضایی جزء ۵ کشور دنیا است. همچنین کشور ما در طراحی و ساخت ماهواره جزء ۹ کشور این تکنولوژی قرار دارد.

* سال آینده در هر فصل یک ماهواره به فضا پرتاب می‌شود

وی افزود: سال آینده کشور ایران در هر یک از فصول مختلف یک ماهواره را به فضا پرتاب می‌کند به طوری که در مجموع ۴ ماهواره توسط سازمان فضایی در مدار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که هدف این سازمان توسعه کشور و رسیدن به رفاه اجتماعی است. ما معتقدیم ماهواره به عنوان پیشران توسعه کشور محسوب می‌شود.

* ۲ ماهواره سنجشی مأموریت تصویربرداری دارند

براری تصریح کرد: سال آینده از ۴ ماهواره‌ای که قرار است پرتاب شود، ۲ ماهواره سنجشی بوده و دارای ۳ ماموریت است به طوری که این ۲ ماهواره به تصویربرداری از پدیده‌های زمین می‌پردازد. در مرحله بعد به تفکیک تصاویر در فاصله ۵ متر و ۱۵ متر پرداخته و سپس آنها را ذخیره و داده‌های دریافتی را ارسال می‌کند و در سومین ماموریت نیز سنسور و تشعشات فضایی را شناسایی کرده و برای کمک به توسعه تکنولوژی فضایی، داده‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خود را به زمین ارسال می‌کند.

* ۲ ماهواره مخابراتی مأموریت اتصال اینترنت دارند

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: ۲ ماهواره دیگر که قرار است سال آینده پرتاب شود، با عنوان ماهواره مخابراتی هستند که ماموریت آنها شناسایی محیط و اتصال اینترنت از فضا به طور مستقیم به گوشی‌های تلفن همراه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: