کد خبر: ۸۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۴
استاد دانشگاه کلمبیا تاکید کرد آمریکا بعد از حمله به عراق سال‌هاست عاملی مخرب در منطقه است و گفت: برجام در هواست سرنوشت این توافق مشخص نیست اکنون باید دید ایران چه می‌کند و قدم بعدی ایران چیست؟

برجام در هواست/ آسیب‌های حمله موشکی ایران فراتر از تخریب فیزیکی بوده است/ آمریکا بعد از حمله به عراق به یک نیروی مخرب در منطقه تبدیل شدبه گزارش خبرداغ، رابرت وای شاپیرو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا و رییس اسبق دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه است از کتاب‌های او در حوزه علوم سیاسی می‌توان به « قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم»، « دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» اشاره کرد. وی هم چنین تاکنون موفق شده است جایزه کتاب «گلد اسمیت» را نیز از آن خود کند.

وی ابتدا در مورد وعده ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: او برای این کار تلاش کرده اما نشان داده است که تاکنون اندیشه و استراتژی‌اش درست نبوده است.

ترامپ از دیپلماسی پشتیبانی نمی کند

شاپیرو در مورد سیاست خارجه ترامپ گفت: او نشان داده است که از دیپلماسی پشتیبانی نمی‌کند و با تمام کارهایی که دولت اوباما انجام داده است، مخالف است این موضوع اختلاف زیادی بین سیاست خارجی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها را نشان می‌دهد. خروج وی از توافق نامه‌ها ویژگی بارز سیاست او بوده است همان طور که او  در مورد تعرفه‌ها و سیاست تجارت سخت‌گیر بوده است.

ایالات متحده بعد از حمله به عراق به یک نیروی مخرب در منطقه تبدیل شده است

وی در ادامه در مورد تاثیر حضور آمریکا در منطقه بر ایجاد بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه گفت: ایالات متحده با حمله سال ۲۰۰۳ به عراق به یک نیروی اخلالگر و مخرب در منطقه تبدیل شد - این  جمله به طور خلاصه این موضوع را می‌گوید.

ترور سردار سلیمانی واکنش های بدی را علیه ترامپ در عراق ایجاد کرد

شاپیرو در ادامه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: ترامپ این کار را کرد تا قاطعانه علیه ایران به گونه‌ای عمل کند که آمریکا تاکنون انجام نداده است. او در این امر موفق شد، اما باعث ایجاد واکنش‌های بدی علیه آمریکا در عراق شد.

آسیب های حمله موشکی ایران علیه عین الاسد فراتر از آسیب فیزیکی بوده است

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا در مورد حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی گفت: تنها با گزارش تلفات آمریکا در هفته گذشته از نظر ترومای مغزی، به نظر می‌رسد آسیب‌ها فراتر از تخریب فیزیکی یک تأسیسات آمریکا باشد. اما ترور  سلیمانی این مسئله را بسیار تحت الشعاع قرار داد.

سرنوشت برجام نامشخص است

وی در ادامه با ابراز نگرنی از آینده برجام گفت: برجام در هواست سرنوشت این توافق مشخص نیست اکنون باید دید ایران چه می‌کند و قدم بعدی ایران چیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: