کد خبر: ۸۴۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۲۰۹
پامپئو در پاسخ به خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» درباره افزایش تنش با ایران گفت: «بسیاری از منتقدان می‌گویند با اقدامات دولت آمریکا، ایران به بمب اتمی نزدیک‌تر شده اما واقعیت این است که ما مانع آن می‌شویم. برجام یک کلاه‌برداری بود.

پمپئو: برجام یک کلاه‌برداری بودبه گزراش خبرداغ به نقل از  فارس ، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود گفت، همکاری واشنگتن و لندن در زمینه مبارزه با ترور از زمان حملات ۱۱ سپتامبر بسیار نزدیک بوده و بزرگترین تهدید اصلی زمان حاضر از سوی چین است.

پامپئو در پاسخ به سوالی درباره ایران، ضمن تکرار ادعاهای همیشگی خود گفت: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و ما هم فشار اقتصادی خود را ادامه خواهیم داد تا مسیر منابع مالی ترورهای آن‌ها در اروپا و دیگر نقاط را ببندیم. فشارها ادامه خواهند یافت تا رژیم ایران رفتارش را تغییر دهد».

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار توقف حمایت از حزب‌الله لبنان توسط ایران شد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز خواستار بازگشت ایران به برجام و بازگشت شد و در خصوص تبعیت ایران از قوانین بین‌المللی ابراز امیدواری کرد. او گفت: «می‌خواهیم با ایران به توافق گسترده‌تری برسیم».

راب افزود، انگلیس تمایلی به تغییر رژیم در ایران ندارد با این حال مدعی شد: «ایران در حال دور شدن از اصول جامعه جهانی است و باید به‌خاطر آن پاسخگو باشد».

پامپئو در پاسخ به خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» درباره افزایش تنش با ایران گفت: «بسیاری از منتقدان می‌گویند با اقدامات دولت آمریکا، ایران به بمب اتمی نزدیک‌تر شده اما واقعیت این است که ما مانع آن می‌شویم. برجام یک کلاه‌برداری بود. از جهان می‌خواهیم به ما ملحق شوند تا رفتار رژیم [ایران] را تغییر دهیم. همکاری با کشورهای خاورمیانه و اسرائیل کمک زیادی به مقابله با ایران به عنوان هسته بی ثباتی داشته‌ است».

راب نیز در پاسخ به این سوال گفت: «می‌خواهیم ایران را به دیپلماسی برگردانیم اگر برجام قابل اجرا باشد ارزشمند خواهد بود اما پامپئو به توافقی بزرگتر معتقد است که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. باب گفت‌وگو برای ایران باز است و از دید من باید پاسخ قاطعی به تهران داده شود که نقض قوانین از سوی ایران دیگر قابل تحمل نیست. گفت‌وگو به نفع ما و ایران خواهد بود. نقض حقوق بشر و دستیابی به سلاح اتمی توسط ایران قابل تحمل نخواهد بود».

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران را احیا کرد. در آن زمان، اروپا وعده داد آثار منفی تحریم‌های آمریکا را جبران کند، اما با عدم تحقق این وعده، جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال روند کاهش تدریجی اجرای مفاد برجام را آغاز کرد. ایران تاکنون در بازه‌های دو ماهه، پنج گام کاهش اجرا برداشته و محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین را کنار گذاشته است.

بر اساس چند بند توافق هسته‌ای، دولت آمریکا موظف است برای همکاری‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای با ایران، معافیت تحریمی صادر کند. این معافیت‌ها باید هر سه ماه تمدید شود. واشنگتن تاکنون بخش مهمی از این معافیت‌ها را لغو کرده و تهدید کرده است که ممکن است از تمدید دیگر معافیت‌ها نیز خودداری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: