کد خبر: ۸۴۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۲
استاد دانشگاه سانفرانسیسکو حمله موشکی ایران را واکنشی حساب شده دانست و گفت:‌ موقعیت فعلی فاقد ثبات است و نیازمند تصمیمات آگاهانه از سوی هر دو طرف است هر دو طرف باید تلاش کنند تا از جنگ اجتناب کنند.

ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شد/ توئیت‌های ترامپ اقدامات بدون تفکرش را آشکار می‌کند/ ایران حساب شده واکنش نشان دادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رابرت اسمیت استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین المللی محسوب می‌شود

رابرت اسمیت گفت: تصور می‌کنم که ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود اینکه مقام رسمی کشوری را تروریست بدانیم و او را ترور کنیم می‌تواند مشابه این باشد که ایران وزیر دفاع و یا یک ژنرال آمریکایی را ترور کند.

ترامپ غیر قابل پیش‌بینی و نا آگاه است 

وی در ادامه افزود: ترامپ غیرقابل پیش‌بینی و ناآگاه است. معمولا تصمیمات خوبی نمی‌گیرد و معمولا بیانیه‌های متضادی صادر می‌کند شاید این رفتار تحت تاثیر گرایشاتی باشد که سال‌ها به دنبال جنگ با ایران هستند. ازطرفی هم ترامپ اکنون به دنبال انحراف از استیضاح و جلب حمایت عمومی است.

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو در ادامه افزود:  اقدام ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق بود.

اسمیت در ادامه خاطرنشان کرد: اشتباه‌های محاسباتی می‌تواند خطر جنگ را بالا ببرد و فاجعه‌ای برای منطقه و جهان باشد. من خوشحالم که ایران حساب شده واکنش نشان داد.

وی در ادامه اظهار کرد: ترامپ معمولا بدون تفکر اقدام می‌کند این ویژگی در توییت‌های وی مشهود است.

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو هم چنین درباره سخنرانی ترامپ گفت: حرف‌های ترامپ بعد از این حادثه شامل پیام‌های متضادی مانند خویشتن داری و مصالحه و مقابله با جنگ‌طلبی بود.

ایران خویشتن‌داری کرد و در راستای حق خود به صورت قانونی عمل کرد 

وی افزود:حمله ایران واکنشی به ترور ژنرالش بود. من خوشحالم که ایران خویشتن‌داری کرد و در راستای حق خود به صورت قانونی عمل کرد.

اسمیت درباره آینده تنش‌های بین ایران و آمریکا گفت: موقعیت فعلی فاقد ثبات است و نیازمند تصمیمات آگاهانه از سوی هر دو طرف است هر دو طرف باید تلاش کنند تا از جنگ اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: