کد خبر: ۸۴۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: ۱۸۲
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: مشکل اصلی افغانستان وجود کشورهای متجاوزی مانند آمریکاست.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، یاماماتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان امروز سه شنبه (۸ بهمن ماه) با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در امور بین الملل دیدار کرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان در این دیدار از فعالیت‌ها و حمایت‌های کشورمان از مردم و دولت افغانستان و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات آن کشور تقدیر و تشکر کرد.

ولایتی نیر در این دیدار با اشاره به برگزاری انتخابات افغانستان بر ضرورت اتحاد تمامی گروه‌ها و دولت و ملت افغانستان تاکید و ابراز امیدواری کرد دولت جدید افغانستان هر چه زودتر فعالیت‌های خود را آغاز نماید.

وی افزود: ایران همواره از افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در این کشور حمایت نموده و بی تردید اقدامات مرتبط با این مهم باید با هدایت دولت و خواست مردم این کشور به انجام برسد هر چند که با توجه به اقدامات توطئه آمیز امریکایی‌ها برای این کشور و منطقه، ضرورت ایفای نقش موثرتر سازمان ملل ضروری به نظر می‌رسد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: بدون دخالت کشورهای متجاوز و به خصوص آمریکایی‌ها، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد و اگر آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شوند، مردم با فرهنگ و دارای بلوغ سیاسی این کشور بدون دخالت آنان خواهند توانست سرنوشت خود را تعیین کنند و مشکل اصلی افغانستان وجود کشورهای متجاوزی مانند آمریکاست.

یاماماتو هم در این دیدار با توجه به نقش موثر کشورمان در منطقه، حضور بیشتر جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات صلح افغانستان و همکاری با سازمان ملل را خواستار شد.

در ادامه این دیدار تحولات افغانستان و زمینه‌های همکاری‌ها برای حل مشکلات موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: