کد خبر: ۸۴۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۴
معاون حقوقی قوه‌قضاییه در نشست تخصصی کارگروه تنقیح قوای سه‌گانه با تاکید بر شفافیت در قوانین و مقررات افزود: برای بهره‌مندی از آرا و نظرات اندیشمندان و استادان حوزه تنقیح قوانین و مقررات سامانه‌ای تعبیه شده است تا لوایح قضایی پیش از نهایی شدن بر روی این سامانه منتشر شود..

تشکیل کارگروه بررسی و تهیه لایحه تنقیحی تعزیرات از سوی قوه قضاییه/ سامانه نظریات مشورتی اداره حقوقی رونمایی می‌‎شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه‌قضاییه امروز هشتم بهمن‌ماه ۹۸ در نشست «هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی تفاهم‌نامه همکاری قوای سه‌گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات کشور» گفت: حدود سه هزار عنوان جزایی در قوانین موجود است که بیش از ٨٠ درصد این موارد مربوط به تعزیرات است.

مصدق اظهارداشت: از سال ٩٢ سه عنوان‌های قوانین مربوط به حدود دیات، قصاص و کلیات قانون بازنگری و قوانین جدید جایگزین قوانین قدیمی شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تنقیح قوانین از تشکیل کارگروه سازمان‌ها و نهادهای قضایی در این خصوص در قوه قضائیه خبر داد و گفت: همه نهادهای تابعه قوه قضائیه در کارگروه قوانین و مقررات حوزه فعالیت‌های تخصصی خود را بررسی می‌کنند.

مصدق اظهارداشت: در اداره کل تنقیح قوانین معاونت حقوقی قوه قضائیه ١٠ مجموعه تنقیح آماده شده است که نوآوری بسیار خوبی است و به زودی منتشر می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه با تاکید بر شفافیت در قوانین و مقررات افزود: برای بهره‌مندی از آرا و نظرات اندیشمندان و استادان حوزه تنقیح قوانین و مقررات، سامانه‌ای تعبیه شده است تا لوایح قضایی پیش از نهایی شدن روی این سامانه منتشر شود.

مصدق اضافه کرد: همچنین در معاونت حقوقی قوه قضائیه هر ماه ٣٠٠ سوال و نظریه مشورتی حقوقی، تجاری، مدنی، خانوادگی پاسخ داده می‌شود و قرار است مجموعه این سوالات و پاسخ‌ها روی سامانه منتشر شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه اعلام آمادگی کرد تا در زمینه قوانین و مقررات با همکاری قوه مقننه و مجریه کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی و هم اندیشی با هدف تسهیل امور و هماهنگی بیشتر قوا انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: