کد خبر: ۸۴۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید: ۱۷۳
در پی تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه حضور نامشروع آمریکایی ها در این کشور، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه مجمع جهانی تقریب در پی تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، متن بیانیه به شرح زیر است:

جمعه گذشته، عراق شاهد رویداد تاریخی بسیار مهمی بود؛ گروه های مختلف مقاومت، مردم این کشور پر افتخار را به حضور در تظاهرات میلیونی به منظور حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از عراق و کل منطقه فراخواندند.

دلایل این فراخوان برای مردم عراق واضح بود؛ چرا که آمریکایی ها در سالهای اخیر بی حرمتی به مقدسات، عزت و شرافت مردم این کشور را به بالاترین حد خود رسانده اند؛ مقامات آمریکایی بدون اجازه از حکومت عراق از پایگاه های نظامی خود در این کشور بازدید می کنند و سفارت آمریکا در بغداد به مکانی برای فساد و شرارت آمریکایی ها و محل انباشت تجهیزات نظامی و لجستیکی مهم، برای آینده ای مشکوک تبدیل شده است.

دولت آمریکا به صراحت بیان می کند که ما آمده ایم تا در عراق بمانیم؛ آنها دائما اشاره می کنند که به نفت عراق طمع دارند و این اظهارات خود را حتی پس از مصوبه اخیر پارلمان عراق مبنی بر پایان حضور نظامی آمریکا در عراق، تکرار می کنند.

اقدام بزدلانه آمریکا در ترور ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق و شهید حاج قاسم سلیمانی میهمان عراق، تأکیدی بر این بود که دولت آمریکا، مصمم است به منظور تثبیت وجود غیر قانونی و غیر شرعی خود در عراق، مرتکب فجیع ترین جنایت ها و شرم آورترین اقدامات تروریستی شود.

ترور فرماندهان مقاومت آن هم به این شکل بزدلانه، همچنین تأکیدی بر این بود که دولت آمریکا می خواهد از کسانی که برای پایان داعش در عراق، فداکاری کردند انتقام بگیرد؛ این اقدام آمریکا بار دیگر تأکید کرد که داعش ساخته دست خود اوست و مردم عراق به وضوح فهمیدند، قتل و کشتارهایی که در عراق به دست داعش صورت می گیرد، در واقع به دست آمریکای خیانکار صورت گرفته است.

مردم عراق همچنین شاهد اقدامات پوچی بودند که آمریکایی ها تحت پوشش سازمان های مدنی در جامعه عراق صورت دادند و پول های آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم برای تضعیف امنیت عراق و بر انگیختن آشوب و هرج و مرج در اینجا و آنجا به کار گرفته شد؛ مردم عراق همه اینها را دیده و خشم خود را فروخورده اند و منتظر فرصتی برای بیان اراده خود هستند.

فرصت فریاد گروه های مقاومت برای تظاهرات میلیونی فرا رسید، همزمان با ندای گروه های مقاومت در عراق، رسانه های آمریکایی تمام تلاش خود را برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عراق و نشر اکاذیب به کار گرفتند تا در عزم آنها نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان تردید ایجاد کنند.

اما آنچه اتفاق افتاد بسیار شگفت آور بود، روز جمعه هفته گذشته حضور مردم عراق اعم از زن و مرد و فارغ از چارچوب های طایفه ای، قومی و حزبی را در تظاهرات میلیونی شاهد بودیم؛ این تظاهرات حماسه اتحاد و همبستگی مردم عراق برای دستیابی به هدفی بزرگ یعنی حفظ سیادت خود و رهایی از سیطره آمریکا و مقابله با اهانت آن نسبت به عزت و کرامت و اقتدار مردم عراق، بود.

این تظاهرات میلیونی که انقلاب عشرین دوم نامیده شد، حقیقتا تأکید کرد که مردم عراق هرگونه ظلم و ستم را مردود می دانند و در مقابل اشغالگران بیگانه سر خم نمی کنند؛ این تظاهرات همچنین ثابت کرد، مردم این کشور همانگونه که در انقلاب 1920 در برابر دشمنشان ایستادند، امروز هم قادرند در مقابل آنها ایستادگی کنند، تظاهرات مذکور همچنین تأکیدی بر این بود که جنبش جمعی و اتحاد مردمی اگر حول محور مقاومت باشد معجزه ها خلق می کند، معجزه انسجام اجتماعی، انضباط فردی و اجتماعی و به اذن خدا معجزه تحقق پیروزیهای پی در پی.

این تظاهرات میلیونی، به عنوان سمبلی برای عزت و افتخار مردم عراق در تاریخ باقی خواهد ماند، همچنین عامل مهمی برای انسجام و همراهی مردم این کشور از مذاهب و ادیان و قومیتها و طوایف مختلف برای تحقق هدف بزرگتر یعنی سیادت و حاکمیت این کشور و استقلال و امنیت و جنبش تمدنی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: