کد خبر: ۸۴۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۶
فرمند در نطق میان دستور:
نماینده مردم میانه در مجلس معتقد است کشورهای اروپایی به خاطر منافع اقتصادی خود و روابط با آمریکا، به سمت اجرای مکانیسم ماشه رفتند.

اروپایی‌ها با تهدید آمریکا به سمت اجرای مکانیسم ماشه رفتندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، فردین فرمند در جلسه علنی امروز سه شنبه (۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: من نگران این نیستم که مردم در انتخابات شرکت نکنند چرا که ایام انتخابات با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی مصادف می شود و مردم به خاطر کسی که برای اعتقاداتش به شهادت رسیده است، پای صندوق رأی می آیند.

نماینده مردم میانه در مجلس شوای اسلامی در ادامه با اشاره به تیتر برخی روزنامه های آمریکا در زمان های مختلف پیرامون برجام، گفت: سال گذشته تیتر روزنامه ای این بود که «بحرانی که می خواست به دست آورد» اما تیتر امروز چیست؟ نوشته اند: «به غیر از جنگ نمی توان کاری کرد که ایران به زانو درآید».

وی در ادامه تصریح کرد: باید دید آمریکایی ها به دنبال چه هستند آنها قصد دارند نظام سیاسی ایران را که به خاطر آن انقلاب کردیم، تغییر دهند؛ بحث دوم آنها چیست؟ قصد دارند فشار حداکثری ایجاد کنند و در این زمینه جمهوری خواه و دموکرات هر اقدامی بتوانند می کنند.

فرمند در ادامه با اشاره به کتابی که اخیرا در یکی از دانشگاه های آمریکا به چاپ رسیده است، عنوان کرد: طبق مدارکی که به این دانشگاه داده شده این کتاب به چاپ رسیده که چگونه قصد داشتند انقلاب ایران را براندازند و شاه را بازگرداند که در نهایت منجر به تصرف سفارت آمریکا در ایران شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: وقتی آنها موج فشار را علیه ایران آغاز کردند چنین تیتری زدند که دولت ترامپ اخبار جاسوسی را بزرگنمایی کرده است و تصویری از سردار سلیمانی به چاپ رساندند و آنقدر پیش رفتند تا بالاخره سردار را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با بیان اینکه در آینده باید تاریخ دانان درباره برجام بگویند، یادآور شد: چند روز پیش چنین تیتری در اخبار آمریکا منتشر شده که می گوید «برجام حق و حقوق ایران را قانونمند کرد که بتواند غنی سازی هسته ای انجام دهد» و بعد می نویسد برجام در حقیقت برای این بود که ما بتوانیم اعتماد یکدیگر را جلب کنیم و راه حل هایی نیز برای آن پیدا کرده ایم تا بر اساس آن اعتماد کنیم اما بعد که این موضوع هم نتیجه نداد، دوباره به موضوع اقتصاد بازگشتند.

فرمند ادامه داد: ترامپ در داووس با بیان تعرفه های جدید، کشورهای اروپایی را تهدید و اعلام کرد ۲۵ درصد روی خودروهای آلمانی، انگلیسی و فرانسه می گذارد اگر آنها نتوانند ایران را به سمت مکانیسم ماشه ببرند؛ چرا که او می دانست اگر کار ما به مهر و آبان بکشد، تمام تحریم هایی که علیه ایران شده به صورت خودکار از بین می رود.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه رسانه های آمریکایی مجددا به تهدید ایران در حوزه اقتصادی پرداختند، عنوان کرد: روزنامه ای می نویسد که آمریکا و فرانسه دقیقا مکانیسم ماشه را احیا کردند و این به علت آن است که فرانسه ۲.۴میلیارد دلار شراب به آمریکا می فروشد که می خواهد این را ادامه دهد.

وی ادامه داد: آقای چارلز انگلیسی دو روز پیش گفته است که می دانم ایران قرن ها قسمت مهمی از دنیا بوده است و خیلی چیزها را برای دنیا به مشارکت گذاشته از جمله دانش بشری و فرهنگ. اکنون باید دید چگونه است که آنها از ما تعریف می کنند. یک نویسنده آمریکایی می گوید که با ایران کاری کرده ایم که اکنون باید نگران جان هر سفیری باشیم که قصد دارد خودروی خود را روشن کند و باید روشن کردن خودروی او را به شخص دیگری بسپاریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان تنها کاری که می توانند بکنند در حوزه بودجه است از این رو می گویم که باید موضوع اشتغال و اقتصاد در میانه برطرف شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: